Zoekfilters
› Margriet Sitskoorn (4)
› David Beckett (2)
› Jean-Pierre Thomassen (2)
» Toon alle opties (2)
› Master Begeleidingskun... (4)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
» Toon alle opties (9)
› Hogeschool Rotterdam (12)
› Hogeschool Utrecht (5)
› Saxion (5)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (66)
maandag verzonden
Organiseren in netwerken
2018 || Paperback || Nikki Willems e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Werken in netwerken, dat gaat toch vanzelf? Veel mensen spreken over netwerken in termen van 'zelforganisatie' of 'zwermen', die zich niet laten organiseren. De auteurs laten in dit boek zien dat netwerken wel degelijk zijn te organiseren. Op basis van hun ervaringen in en met netwerken als procesbegeleider, adviseur en deelnemer geven ze jou handvatten om effectiever te werken in én met netwerken. Inzichten uit hun praktijk vormen de kern van dit boek: het bevat praktische handreikingen voo...
maandag verzonden
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
maandag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
maandag verzonden
Hoe ik verander
Anders interveniëren in organisaties en maatschappelijke vraagstukken
2024 || Paperback || Shirine Moerkerken || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Stel je eens voor: Je hebt een boek in handen met daarin alle antwoorden op complexe organisatie- en maatschappelijke vraagstukken.
Geloof jij dat het bestaat? Ik niet. De antwoorden zouden immers geen recht doen aan de complexiteit van de vraagstukken en al helemaal niet aan de vraagstukken die in jouw specifieke en unieke context spelen.
'Hoe ik verander' schotelt je dan ook geen pasklare antwoorden voor. Het is een boek dat je helpt te zoeken maar behulpzame interventies. Interventies die ...
maandag verzonden
De kunst van het veranderen / Druk 1
bewegen naar de kern
2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:
*Waarom?
*Wat?
*Hoe?
*Wie?
*Ik!
Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.
Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...
maandag verzonden
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...
maandag verzonden
Handboek teamcoaching
Helpen zonder bemoeizucht
2017 || Paperback || Martijn Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Over teams en over coaching is al veel geschreven, maar over teamcoaching nog betrekkelijk weinig. Dit 'Handboek Teamcoaching' is voor iedereen die teams begeleidt. Behalve een inspirerend overzicht is het ook een pleidooi voor een minder bemoeizuchtige benadering van teams. Teamcoaches en teamleiders wordt geadviseerd zich helpend op te stellen. Niet afstandelijk, wel terughoudend.
Dit boek bestaat uit twaalf thematische hoofdstukken, beginnend bij de plattegrond van teamcoaching en eindigend...
maandag verzonden
Je Binnenste Buiten: Professionele identiteit in organisaties / Druk 1
Over professionele identiteit in organisaties
2015 || Paperback || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In een omgeving waar..
* veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen en diepgaand van aard
* dynamiek en ontwikkelingen grilliger en onvoorspelbaarder worden
* het aantal samenwerkingsrelaties toeneemt
* alles sneller, beter, scherper en steeds vaker 'anders' moet
* de druk op 'professionalisering' en 'professionaliteit' nog steeds stijgt
* leren en ontwikkelen geen uitstapje meer is
..is het belangrijk te weten wat je basis is, waar je van bent, waar je in gelooft, wat onvervreemdbaar van jou is e...
maandag verzonden
Design Denken & Doen / Druk 1
2020 || Paperback || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, klantbehoeften en zorgbehoeften hebben een steeds kortere levensduur. De technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare en onvoorziene manier.
Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag zul je de wereld van morgen moeten ontwerpen. Denk als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste mindset, tools en vaardighed...
maandag verzonden
Praktische vaardigheden voor de medisch assistent
2016 || Paperback || Leonore Pulleman || Vakmedianet
Als medisch assistent ben je bezig met allerlei vormen van (medische) ondersteuning. Dit vraagt om aanvullende competenties en patiëntgerichte vaardigheden. Vaak communiceer je met patiënten en (para)medici die hun eigen taal spreken. Dit boek besteedt aandacht aan beide kanten en benoemt ook een aantal digitale tools en social media die het werk kunnen verlichten. Diverse casussen en praktische tips geven verduidelijking en verdieping.