Zoekfilters
› Social Work (11)
› Communicatie (7)
› Werktuigbouwkunde (7)
» Toon alle opties (21)
› Verpleegkunde (5)
› Ad Engineering (4)
› Commerciële Economie (4)
› Engineering (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
› Bedrijfskunde (3)
› Informatica (3)
› Mechatronica (3)
› Ondernemerschap & Reta... (3)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Sociaal Financiële... (2)
› Finance & Control (2)
› HBO-ICT (2)
› Human Resource Managem... (2)
› Industrieel Product On... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› Maintenance & Mechanic... (2)
› Medische Hulpverlening (2)
› Pedagogiek (2)
› Technische en nautisch... (9)
› Management algemeen (4)
› Mens en maatschappij H... (4)
» Toon alle opties (5)
Studieboeken (38)
maandag verzonden
Industriële productie / Druk 6
Het voortbrengen van mechanische producten
2018 || Paperback || Huub Kals || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Industriële productie geeft een grondige en brede inleiding op het multidisciplinaire vakgebied van de productietechniek, dat zich bezighoudt met het voortbrengen van mechanische producten. Het behandelt vormgevings- en bewerkingsprocessen, maar ook fundamentele onderwerpen als materiaalgedrag, fabricage, assemblage en productiemachines. Daarnaast is er aandacht voor kwaliteit, kosten, de belangrijkste aspecten van product- en productieontwikkeling, waaronder productiegericht ontwerpen, én...
maandag verzonden
Beter in gesprekstechnieken / Druk 2
2023 || Paperback || Marike van den Berg e.a. || Boom
Beter in gesprekstechnieken helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. In tien hoofdstukken komen alle gesprekken aan bod waar je tijdens je studie en in je werk mee te maken krijgt, zoals feedback geven, interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire gespreksvaardigheden je nodig hebt.
Meer inzicht in de kern van gespreksvoering
De serie Beter in… ondersc...
maandag verzonden
Focus op groepsdynamica
2016 || Paperback || Monique Bekker || Boom
Groepsdynamica is de studie naar het gedrag en het functioneren van mensen in groepen. Kennis over hoe groepen functioneren en hoe ze zich ontwikkelen is onontbeerlijk voor iedereen die met groepen werkt. Veel vragen die in dit boek aan de orde komen, worden verduidelijkt met praktijksituaties in kaders. Daarnaast worden er onderzoeken op het gebied van groepsdynamica beschreven en wordt er vooruitgeblikt op de toekomst.
Monique Frequin-Bekker is onderwijstrainer en docentcoach. Daarnaast is ...
maandag verzonden
Producttekenen en -documenteren / Druk 6
Van 3D naar 2D
2020 || Paperback || Arnoud Breedveld || Boom || ook als eBook
Met de komst van 3D-CAD-systemen in de productontwikkeling is ook het vak van de technisch tekenaar veranderd. De technisch tekenaar maakt tegenwoordig behalve de 2D technische tekening ook steeds vaker in een vroeg stadium 3D-modellen (solid models). De technische tekening wordt nu immers van het 3D-model afgeleid en niet vanuit een blanco tekenvel of -bestand opgezet. Producttekenen en -documenteren – van 3D naar 2D behandelt het technisch tekenen vanuit dat perspectief. Aan de hand van p...
maandag verzonden
Businessideeën testen
Een praktisch handboek voor snel experimenteren. De 44 experimenten in dit boek wijzen je de weg om op te schalen. Neem kleine stappen naar groot succes
2025 || Paperback || David J. Bland e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Je voornaamste taak als vernieuwer, ondernemer of onderneming is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.
Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met 'Businessideeën testen' willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie' bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.
Je doet kennis op over het...
maandag verzonden
Praktijkboek sociologie / Druk 15
2022 || Paperback || Harry Hendrix e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De sociologische theorie helpt de zorgverlener om meer inzicht te krijgen in het eigen gedrag, dat van cliënten en hun problemen. De theorie maakt ook duidelijk hoe belangrijk het is om de omgeving te betrekken bij de aanpak van die problemen, want juist daar liggen veel kansen. Het Praktijkboek sociologie maakt de praktische kant van de theorie inzichtelijk aan de hand van uiteenlopende en aansprekende praktijksituaties. Het laat zien hoe zorgverleners hun kennis van de sociologische theori...
maandag verzonden
Assetmanagement en onderhoud / Druk 2
Een praktische gids voor engineers
2023 || Paperback || J.P.M. Tromp e.a. || Boom
Asset management en onderhoud bespreekt in vier delen het basisonderhoudsplan, risicomanagement, onderhoudsstrategieën en tot slot asset management en onderhoud. Op de bij dit boek behorende website zijn o.a. links, artikelen en filmpjes opgenomen met voorbeelden, praktijktoepassingen en achtergrondartikelen. Het vak ‘onderhoud’ heeft een relatie met andere vakken, zoals ontwerpen, bedrijfskunde, productietechniek en datamanagement.
Bedoeld voor hbo-opleidingen Engineering, zoals Werktui...
maandag verzonden
Handboek psychosociale hulpverlening / Druk 1
2020 || Paperback || Roel Bouwkamp e.a. || Boom
In dit volledig herziene en geactualiseerde standaardwerk beschrijven Roel en Sonja Bouwkamp de theorie en praktijk van de psychosociale hulpverlening, het brede gebied tussen de materiële hulpverlening en de gespecialiseerde psychiatrische zorg dat bijna driekwart van de problemen beslaat waarvoor cliënten hulp vragen.
Het handboek bestaat uit een theoriedeel (deel I), waarin inzichtelijk wordt gemaakt hoe psychosociale problemen ontstaan. Daarbij wordt vooral aandacht gegeven aan de opvo...
maandag verzonden
Positioneren / Druk 5
Stappenplan voor een scherpe positionering
2022 || Paperback || Jaap van der Grinten e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In onze multimediale samenleving is de vraag hoe mensen over je spreken steeds belangrijker geworden. Positioneren is een marketingtechniek die je helpt de beeldvorming rond jezelf of een product, dienst of organisatie proactief te sturen.
Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor je de kennis direct in de praktijk kunt toepassen. Op de bijbehorende website www.positioneren5edruk.nl vind je oefenopgaven en achtergrondinformatie.
Deze vijfde druk is op tal van ...
maandag verzonden
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...