Zoekfilters

Auteur
Anton Horeweg (10)
Pedagogische Begeleidi... (10)
Walter Geerts (6)
» Toon alle opties (80)
Kees van Overveld (5)
Anke Visser (4)
Eva Naaijkens (4)
Luc De Man (4)
Martin Bootsma (4)
OVSG (4)
René Kneyber (4)
René van Kralingen (4)
Dortie Mijs (3)
Elke Struyf (3)
Jan Vanhoof (3)
Kris Denys (3)
Liz Bunte (3)
Marisca Milikowski (3)
Monique Thoonsen (3)
Myriam Lieskamp (3)
Peter de Vries (3)
René van Engelen (3)
Sui Lin Goei (3)
Tim Surma (3)
Willem de Jong (3)
Ann Martin (2)
Anneke Smits (2)
Annemieke Schoemaker (2)
Anouke Bakx (2)
Bea Ros (2)
Bob Bates (2)
Carmen Lamp (2)
Constance Vissers (2)
Daan Hermans (2)
David Mitchell (2)
Dirk van der Wulp (2)
Dominique Sluijsmans (2)
Ebelien Nieman (2)
Ellen Nuijten (2)
Els Schrover (2)
Els Stronks (2)
Erna van Koeven (2)
Fred Korthagen (2)
GO! Onderwijs Vlaamse ... (2)
Geert Kelchtermans (2)
Geert Speltincx (2)
Gilberte Verbeeck (2)
Hannah Bijlsma (2)
Inge Verstraete (2)
Jeroen Onstenk (2)
Jet Isarin (2)
Johan Dehandschutter (2)
Joke Kamstra (2)
Karin Diemel (2)
Karin Nijman (2)
Kitty van Dijck (2)
Kristel Vanhoyweghen (2)
LBBO (2)
Lia Hesemans (2)
Maike Douglas-Westland (2)
Marcel Schmeier (2)
Marije van Oostendorp (2)
Marijn Vandevelde (2)
Marion van der Meulen (2)
Marita Eskes (2)
Marjolein Mantelaers (2)
Martijn Willemse (2)
Meta Kruger (2)
Micha Hamel (2)
Oliver Caviglioli (2)
Paul A. Kirschner (2)
Pedagogische Begeleidi... (2)
Pieternel Dijkstra (2)
Ron Oostdam (2)
Simon Ettekoven (2)
Stijn Vanhoof (2)
Suzan Lutke (2)
Suzanne van Norden (2)
Tijl Koenderink (2)
Tom Sherrington (2)
Ton Kallenberg (2)
Valentina Devid (2)
Vincent Donche (2)
Wil van Nus (2)
Verschijningsjaar
2025 (56)
2023 (41)
2024 (39)
» Toon alle opties (15)

Studieboeken (362)

29,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Wijze Lessen Digitale didactiek

2024 || Paperback || Wouter Buelens e.a. || Ten Brink Uitgevers

Het boek “Wijze Lessen. Digitale didactiek” (een vervolg op het onderwijsboek van het jaar in 2019 “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek”) beschrijft op een wetenschappelijk onderbouwde manier (evidence informed) hoe educatieve technologie (EdTech) zijn plaats heeft in het onderwijs. De implementatie van EdTech hoort niet alleen duurzaam maar ook ambitieus te zijn. Het boek bestaat uit drie delen:

De digitale (r)evolutie in het onderwijs

Inzichten uit de wetenschap

Twaalf bouwstenen voor effectieve digitale didactie...

34,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,30
+
Bestel

Spelen serieus nemen

Rijke spelsituaties creëren in groep 1 t/m 8

2023 || Paperback || Louise Berkhout || Boom

Met Spelen serieus nemen willen we laten zien dat spelen in groep 1 t/m 8 een waardevolle plaats in het curriculum kan innemen en niet beperkt hoeft te zijn tot de jongste groepen of het speelkwartier. Het boek heeft als doel kennis over spelen naar voren te brengen en op te roepen tot een speelse houding bij de leerkracht. Bij elk hoofdstuk zijn aandachtspunten geformuleerd.

Spelen is van belang voor de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling. Als het om jonge kinderen gaat, ...

15,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 14,73
+
Bestel

School, ouders en wijk: samen opvoeden

Op weg naar een vreedzame opvoedgemeenschap

2018 || Paperback || Leo Pauw || SWP || met inkijkexemplaar

Dit boek wil een pleidooi zijn voor een opvoedgemeenschap: een gelijkwaardige samenwerking tussen ouders, school en wijk rondom de opvoeding van kinderen. Het wil ook een concrete handreiking zijn dat een antwoord geeft op de vraag hoe we rondom basisscholen kunnen komen tot een échte gezamenlijke opvoedingsverantwoordelijkheid.

Er lijkt het een en ander te zijn misgegaan in de samenwerking tussen ouders, school en wijk rondom de opvoeding van kinderen het afgelopen decennium. Ondanks de gro...

25,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 24,65
+
Bestel

De Groepscode

Zó werk je met groepen in het onderwijs

2022 || Paperback || René van Engelen || Uitgeverij Pica

Wie gaat werken in onderwijs of opvang wordt er vanaf dag één mee geconfronteerd: de groep. Wat is nu eigenlijk een groep? Welke invloed heeft een groep in onderwijs en opvang?

In De groepscode geeft René van Engelen professionals inzicht in de vele aspecten van groepsvorming, en krijgt de lezer handvatten waarmee deze processen succesvol te beïnvloeden zijn.

Welke zaken zijn van invloed op de groep, zowel in positieve als in negatieve zin? En, het omgekeerde: wat is de invloed van de gro...

25,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 24,65
+
Bestel

Differentiëren in 5, 4, 3 …

Stem onderwijs af op verschillen tussen je leerlingen

2021 || Paperback || Cindy Smienk e.a. || Uitgeverij Pica

Leerlingen verschillen van elkaar, bijvoorbeeld in voorkennis, leerprestaties en interesses. Je wilt hier zo goed mogelijk mee omgaan, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen; differentiëren dus. Maar hoe doe je dat?

Op basis van praktijkonderzoek weten we dat differentiëren niet alleen tijdens de les gebeurt, maar plaatsvindt in vier fases: het voorbereiden van een periode, het voorbereiden van een les, het uitvoeren van de les en het evalueren van zowel het proces als het produ...

25,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 24,65
+
Bestel

Sterker in taal door spel

Over taalstimulering bij jonge kinderen

2024 || Paperback || Eveline Bogers || Uitgeverij Pica

"Een goede taalontwikkeling is de basis om te komen tot communicatie en interactie, stelt ons in staat gedachten en emoties te benoemen en te ordenen, is van groot belang om te leren redeneren en problemen op te lossen, en leidt tot zelfredzaamheid."

Taal en spel zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: spel is een natuurlijke activiteit om een taal te leren en omgekeerd heeft taal een positieve invloed op de spelontwikkeling van kinderen.

Naast een theoretische basis over de (taal- en spel)o...

34,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

De zes rollen van de leraar / Druk 1

Handboek voor effectief lesgeven

2018 || Paperback || Martie Slooter || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar

Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?

In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:

* de gastheer;

* de presentator;

* de didacticus;

* de pedagoog;

* de afsluiter;

* de coach.

Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -...

34,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Bijzonder Onderwijs / Druk 1

christelijk geloof in de dagelijkse praktijk van basis- en voortgezet onderwijs

2006 || Paperback || R. de Graaf || VBK Media

In Bijzonder onderwijs vertellen meer dan veertig specialisten uit het protestants-christelijk, reformatorisch, gereformeerd en evangelisch onderwijs op persoonlijke wijze hoe ze in de praktijk van hun onderwijswerk willen aansluiten bij de Bijbel. Daarbij komen heel concrete zaken aan de orde. Wat maakt dat de les Frans op een christelijke of reformatorische school anders is dan op een openbare school? Wat heeft de christelijke identiteit te maken met het rekenen in het basisonderwijs? Kan h...

35,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 34,15
+
Bestel

Zo studeer je / Druk 2

2014 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Zo studeer je geeft de student informatie over studeren en biedt een samenhangend stappenplan om de eerste fase van de studie succesvoller te doorlopen. Per stap wordt een inleiding gegeven en vervolgens wordt de student via zogenaamde activiteiten aan het werk gezet.

20,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 19,90
+
Bestel

Orde houden

Vernieuwde editie

2023 || Paperback || René Kneyber || Phronese, Uitgeverij

Met de orde in de Nederlandse lessen is het slecht gesteld. Vergeleken met hun internationale collega’s moeten leraren in Nederland lang wachten tot de leerlingen stil zijn en ze met de les kunnen beginnen, en wordt lestijd onvoldoende effectief benut, zelfs op de betere scholen.

Voor orde in de les zijn een heldere structuur, motiverende lessen en een goede relatie met de leerling noodzakelijk, maar ook effectief ingrijpen als het misgaat. Het blijkt ook uit te maken hoe je het schooljaar ...