Zoekfilters
› Bedrijfskunde (7)
› Human Resource Managem... (6)
› Management in de Zorg (6)
» Toon alle opties (22)
› Ondernemen (4)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Ad Management (3)
› Ad Ondernemen (3)
› Business IT & Manageme... (3)
› Communicatie (3)
› Finance & Control (3)
› Management (3)
› Managing New Retail (3)
› Marketing of Social Bu... (3)
› Technische Bedrijfskun... (3)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Communication and Mult... (2)
› Facility Management (2)
› Hotel Management (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Master Begeleidingskun... (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
Studieboeken (33)
vandaag verzonden
Leer als een speer / Druk 1
Leer sneller, beter en leuker
2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...
vandaag verzonden
Operational excellence
van industrie tot dienstverlening
2016 || Paperback || Marcel van Assen || Boom || met inkijkexemplaar
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de ...
vandaag verzonden
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...
vandaag verzonden
Handboek Lean Management
Aanpak, concepten en modellen voor het succesvol toepassen van Lean
2018 || Paperback || Marcel van Assen || Boom
Talloze organisaties zijn met Lean aan de slag gegaan. Ze geven aan dat ze goed in staat zijn het laaghangende fruit te plukken: verbeterworkshops zijn succesvol uitgevoerd, zichtbare verspillingen geëlimineerd. En in veel gevallen hebben ze kostenbesparingen gerealiseerd terwijl ze de klant sneller en beter kunnen helpen. Maar tegelijkertijd geven deze organisaties aan dat ze niet goed weten hoe ze verder moeten, hoe ze de grote besparingen moeten realiseren, laat staan dat ze precies weten...
vandaag verzonden
Stakeholdermanagement - Start met wie
start met wie
2016 || Paperback || Paul Stamsnijder || Boom || met inkijkexemplaar
Stakeholder management - het omgaan met netwerken - is tegenwoordig een belangrijk onderwerp in de bestuurskamer. Organisaties die aandacht besteden aan al hun stakeholders, presteren aantoonbaar beter dan organisaties die dat niet doen. Maar pas op: als dat gedaan wordt met een verkeerd motief, dan is het slechts window dressing. En dat is dodelijk voor de reputatie. In Stakeholder management worden de geheimen van netwerken uit de doeken gedaan. Met dit boek leren CEO's, ondernemers, toezic...
vandaag verzonden
Business Model Shifts / Druk 1
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2020 || Hardcover || P. W. van der Pijl || Boom || ook als eBook
‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!
Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een were...
vandaag verzonden
TopService voor veeleisende klanten
De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving
2021 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom
Hoe bied je magnifieke service aan de klanten die de lat hoog leggen?
Uw organisatie heeft dagelijks contact met klanten, gasten, cliënten of patiënten. Sommigen vinden alles goed, anderen zijn veeleisend en leggen de lat hoog en laten dat duidelijk merken ook. In dit boek richten wij ons op deze laatste groep. Klanten die kritisch zijn, veeleisend en gewend aan topservice in de dienstverlening, retail, de zorg en de publieke dienstverlening.
Klanten zijn mondiger geworden, weten beter wat ...
vandaag verzonden
Businessideeën testen / Druk 1
Een praktisch handboek voor snel experimenteren. De 44 experimenten in dit boek wijzen je de weg om op te schalen. Neem kleine stappen naar groot succes
2020 || Hardcover || David J. Bland e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Je voornaamste taak als vernieuwer, ondernemer of onderneming is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.
Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met 'Businessideeën testen' willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie' bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.
Je doet kennis op over het...
vandaag verzonden
Coachen in 90 minuten
2013 || Paperback || Silvia Blankestijn || Boom || met inkijkexemplaar
In dit praktisch boekje wordt de basis van het coachen overzichtelijk uitgelegd. De beginnende coach krijgt inzicht in de belangrijkste coachingsprincipes.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Wat coachen is
- Basisprincipes en valkuilen bij coachen
- Doelgericht begeleiden van persoonlijke ontwikkeling
- Belangrijke coachingsvaardigheden
- Effectieve interventies
- Tien krachtige werkvormen
Zowel geschikt voor mensen die een collega gaan coachen, als voor 'de gesprekken aan de k...
vandaag verzonden
Building Tribes
Reisgids voor organisaties
2021 || Hardcover || Jitske Kramer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Lessen uit de antropologie voor iedereen die liever een tribe bouwt dan een organisatie bestuurt.
Na het eerder verschenen, prijswinnende 'De Corporate Tribe' een nieuw boek met organisatielessen uit de antropologie. In 'Building Tribes' geven Jitske Kramer en Danielle Braun antwoord op de vraag: hoe dan? Hoe schep je een excellente cultuur, hoe maak je een tribe van je organisatie, welke antropologische lessen kun je toepassen als leider, veranderaar, consultant?
Voor dit boek reisden Braun ...