Zoekfilters
› Stephen R. Covey (9)
› Ken Blanchard (7)
› Patrick Lencioni (7)
» Toon alle opties (66)
› Daniel Pink (5)
› Jack J.R. van Minden (5)
› Menno Lanting (5)
› Sean Covey (5)
› Cal Newport (4)
› Daniël Goleman (4)
› Henk Jan Kamsteeg (4)
› John Kotter (4)
› Stephen Covey (4)
› Erwin Witteveen (3)
› Jaap Peters (3)
› Jacqueline de Jong (3)
› Jeroen Busscher (3)
› Kees Klomp (3)
› Kim Spinder (3)
› Martijn Aslander (3)
› Mathieu Weggeman (3)
› Wouter van Bergen (3)
› Adriaan Hoogendijk (2)
› Amy C. Edmondson (2)
› Anne Kloosterboer (2)
› Arjan Broere (2)
› Bruce Patton (2)
› Chantal van der Leest (2)
› Chris Bailey (2)
› David Graeber (2)
› David P. Norton (2)
› Dick de Gilder (2)
› Elske Doets (2)
› Geert Hofstede (2)
› Gert Jan Hofstede (2)
› Gijsbert Koren (2)
› Harry Garretsen (2)
› Jan Kuipers (2)
› Janka Stoker (2)
› Jim Collins (2)
› Maarten Bruns (2)
› Malcolm Gladwell (2)
› Marcel van Wiggen (2)
› Marilieke Engbers (2)
› Marjan Heemskerk (2)
› Marry de Gaay Fortman (2)
› Michel Schaeffer (2)
› Naomi Ellemers (2)
› Onno Aerden (2)
› Pacelle van Goethem (2)
› Patrick Beijersbergen (2)
› Paul Louis Iske (2)
› Peter Nientied (2)
› Pieter van der Haak (2)
› Ralf Knegtmans (2)
› Ray Dalio (2)
› Rens van der Vorst (2)
› Richard Thaler (2)
› Richard van Kray (2)
› Rini van Solingen (2)
› Robert Kaplan (2)
› Roger Fisher (2)
› Saskia Schepers (2)
› Sheldon Bowles (2)
› Sophie van Gool (2)
› Spencer Johnson (2)
› Verne Harnish (2)
› W. Chan Kim (2)
› William Ury (2)
› Management algemeen (68)
› Psychologie algemeen (34)
› Economie en bedrijf al... (21)
» Toon alle opties (35)
› Psychologie algemeen|M... (9)
› Bedrijfskunde algemeen (8)
› Communicatiekunde alge... (7)
› Management algemeen|Le... (7)
› Mens en maatschappij a... (7)
› Leidinggeven, coachen|... (5)
› Beleggen (4)
› Management algemeen|Pe... (4)
› Mens en maatschappij a... (4)
› Personeel en organisat... (4)
› Psychologie algemeen|C... (4)
› Solliciteren (4)
› Management algemeen|Ma... (3)
› Management algemeen|Me... (3)
› Mens en maatschappij a... (3)
› Onderhandelen en verga... (3)
› Psychologie algemeen|E... (3)
› Bedrijfskunde algemeen... (2)
› Bestuurs- en beleidsku... (2)
› Creatief denken (2)
› Economie en bedrijf al... (2)
› Emancipatie|Economie e... (2)
› Filosofie algemeen (2)
› Leidinggeven, coachen|... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Management algemeen|Co... (2)
› Management algemeen|Ec... (2)
› Marketing|Bedrijfskund... (2)
› Mens en maatschappij a... (2)
› Non-fictie kinderboeke... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
› Psychologie algemeen|M... (2)
› Psychologie algemeen|N... (2)
› Hogeschool Rotterdam (11)
› Hogeschool Utrecht (7)
› EuroCollege (5)
» Toon alle opties (4)
› Ondernemerschap & Reta... (6)
› Communicatie (4)
› International Business... (4)
» Toon alle opties (20)
› Ad Management in de Zo... (3)
› Bedrijfskunde (3)
› International Business... (3)
› International Event Ma... (3)
› International Hotel & ... (3)
› Ad Sales & Accountmana... (2)
› Commerciële Economie (2)
› E-commerce & Entrepren... (2)
› Evenementen & Hotelman... (2)
› Human Resource Managem... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Tourism ... (2)
› Logistics Management (2)
› Management (2)
› Management in de Zorg (2)
› Sales & Accountmanagem... (2)
› Technische Bedrijfskun... (2)
› Theologie (2)
Studieboeken (320)
morgen verzonden
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...
morgen verzonden
De blauwe oceaan
creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten
2015 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
HERZIENE EDITIE MET NIEUW VOORWOORD EN DRIE EXTRA HOOFSTUKKENZelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht. In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie...
morgen verzonden
Optimaal
de emotioneel intelligente organisatie
2024 || Paperback || Daniël Goleman e.a. || Business Contact
Met zijn baanbrekende bestseller Emotionele intelligentie veranderde Daniel Goleman de manier waarop we denken over intelligentie en succes. Nu, meer dan een kwarteeuw later, kijken hij en hoogleraar psychologie Cary Cherniss in dit nieuwe boek met een frisse blik naar emotionele intelligentie en hoe het zich heeft ontwikkeld. Daarbij bieden ze een belangrijke nieuwe toepassing: emotionele intelligentie kan organisaties helpen om op een constant hoog niveau te functioneren, zonder stress of b...
morgen verzonden
Prioriteiten / Druk 16
effectieve keuzes in leven en werk
2014 || Paperback || Stephen R. Covey e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Stephen R. Covey raakt in Prioriteiten de kern van waar velen in hun leven mee worstelen. Is er wel voldoende evenwicht tussen werk en privéleven, worden we niet geleefd door principes van efficiëntie en resultaten in plaats van prioriteiten die we zelf stellen. Covey laat in dit boek zien dat time-management niet leidt tot een zinvol of kwalitatief bestaan. Hooguit leidt het ertoe dat mensen allerlei zaken sneller en beter doen. Maar de keuze voor wat we werkelijk willen doen en waarom we ...
morgen verzonden
Scrum in actie
maak van elk project een succes
2015 || Paperback || Petra de Boer e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het boek ‘Scrum in actie’ gaat over dé in rap tempo de wereld veroverende, slimme en innovatieve methode om met teams aan projecten te werken: Scrummen. Marketeers, ambtenaren, productontwikkelaars, zorgverleners, ingenieurs, leraren – ze gebruiken allemaal Scrum om sneller resultaat te boeken. Maar wat maakt deze eigenlijk verrassend simpele aanpak zo aantrekkelijk? ‘Scrum in actie’ legt precies uit hoe Scrum werkt en geeft antwoord op alle praktische vragen. Het boek barst van de...
morgen verzonden
Een goed verhaal
succesvolle storytelling in 7 stappen
2024 || Paperback || Herman Wegter || Business Contact
Wil je alle medewerkers en stakeholders meekrijgen met een nieuwe visie of strategie van je organisatie? Wil je een team hechter en succesvoller maken? Wil je alle neuzen dezelfde kant op krijgen? Vertel een goed verhaal! Storytelling is dé manier waarop we de wereld begrijpen, ons met elkaar verbinden en in beweging komen. Daarom is storytelling de sleutel voor je succes als leider, team en organisatie. Het goede nieuws: iedereen kan de ongelooflijke superkracht van storytelling leren gebru...
morgen verzonden
De zeven eigenschappen voor succes in je leven / Druk 63
Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact
'De zeven eigenschappen' van Stephen Covey is al jaren een bestseller onder mensen die gelukkiger en succesvoller willen zijn in hun werk. Maar nog niet iedereen weet dat 'De zeven eigenschappen' even waardevol kan zijn voor geluk in je persoonlijke leven. De publiekseditie 'De zeven eigenschappen voor succes in je leven' is voor hen bedoeld. Wie succesvol wil worden, in zijn werk, maar ook in de omgang met vrienden en familie, moet weten wat hij wil en wat hij voor anderen kan betekenen. Cov...
morgen verzonden
De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
2021 || Paperback || Sean Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
In de zeven eigenschappen voor effectieve studenten geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om met succes je studie te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten. Door met het eind voor ogen te beginnen, blijf je tot het eind betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt beter onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties als resultaat. Leer de ...
morgen verzonden
Waarom vrouwen minder verdienen / Druk 6
en wat we eraan kunnen doen
2024 || Paperback || Sophie van Gool || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Waarom vrouwen minder verdienen’ rekent Sophie van Gool af met mythes en meningen over gelijke beloning. Vrouwen verdienen namelijk nog steeds minder dan mannen, ook voor vergelijkbaar werk. In een werkend leven lopen zij gemiddeld € 300.000 mis. En hoewel vrouwen vaker hoogopgeleid zijn dan mannen, stromen ze amper door naar topfuncties. Er zijn in Nederland zelfs meer directeuren met de naam Peter dan vrouwelijke directeuren.
Gelukkig hebben politiek en bedrijfsleven steeds meer o...
Sustainability now
In 8 stappen positieve impact maken binnen commerciële organisaties
2023 || Paperback || Marlot Kiveron || Business Contact
Werken als sustainability professional binnen een commerciële organisatie is niet altijd makkelijk. Commerciële organisaties zijn van oudsher immers gericht op financiële winst, en dat staat vaak op gespannen voet met de systemische verandering die nodig is voor duurzame bedrijfsvoering. Je bent dan ook constant stroomopwaarts aan het zwemmen en voelt steeds de druk om duurzaamheid hoog op de agenda te zetten. Het onderwerp sustainability is bovendien veelomvattend en constant in beweging.
Marlot Kiveron is een pionier in dit vakgebied en weet als geen ander hoe je duurzaamheid in organisaties op de kaart kunt zetten en kunt omgaan met interne en externe weerstand. Op basis van haar eigen ervaringen en die van andere voorlopers uit het veld biedt ze je in Sustainability NOW een heldere methode met 8 stappen die je helpen om verandering te realiseren. Of het nu gaat om het maken van een businesscase, het creëren van een gevoel van urgentie of de samenwerking met externe partners, met dit boek heb je de basis in handen om jouw gedrevenheid om te zetten in echte impact...