Zoekfilters
› Steven Jellinghaus (8)
› Annet de Lange (4)
› Jeroen Busscher (4)
» Toon alle opties (45)
› Bob de Wit (3)
› Gea Peper (3)
› Gert Walhof (3)
› H. Koenders (3)
› Jacco van den Berg (3)
› Karen Maessen (3)
› Leonore Pulleman (3)
› Lidewey van der Sluis (3)
› Margriet Sitskoorn (3)
› P. Willems (3)
› P.J. Diehl (3)
› Rob van de Laar (3)
› Ylva Poelman (3)
› A.C.M. Suijkerbuijk (2)
› Ber Damen (2)
› Bob Vermaak (2)
› Carsten Busch (2)
› Cecile de Roos (2)
› D. Muis (2)
› Dennis Schwartz (2)
› Fred Conijn (2)
› Heleen Mes (2)
› Ineke van de Pas (2)
› Inge Hofstee (2)
› J.F.G. Cobben (2)
› Jacco Valkenburg (2)
› Jakob Zwinderman (2)
› Jan Dillen (2)
› Jan Popma (2)
› Jean-Pierre Thomassen (2)
› Jos Putman (2)
› Judith Winterkamp (2)
› Lieke van den Eijnden (2)
› M. van der Steeg (2)
› Marjolein de Jong (2)
› Martijn Vroemen (2)
› Maurice Franssen (2)
› Peter Passenier (2)
› Peter Vos (2)
› Pieter Hoekstra (2)
› R.J. van Woerden (2)
› Ralf Knegtmans (2)
› Roel Wolfert (2)
› Theo van Leeuwen (2)
› Technische Bedrijfskun... (6)
› Human Resource Managem... (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
» Toon alle opties (13)
› Master Begeleidingskun... (4)
› HBO-ICT (3)
› Management in de Zorg (3)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Ondernemen (2)
› Bedrijfskunde (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Creative Marketing en ... (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› Logistics Management (2)
› Master Leren en Innove... (2)
› Ondernemen (2)
› Hogeschool Rotterdam (15)
› Hogeschool Utrecht (8)
› Haagse Hogeschool (HHS... (7)
» Toon alle opties (3)
› Personeel en organisat... (146)
› Management algemeen (64)
› Bedrijfseconomie (9)
» Toon alle opties (6)
Studieboeken (243)
vandaag verzonden
HRM Heden en Morgen
Evidence-based practice en practice-based evidence
2020 || Paperback || Jurre Valk e.a. || Vakmedianet
vandaag verzonden
Organiseren in netwerken
2018 || Paperback || Nikki Willems e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Werken in netwerken, dat gaat toch vanzelf? Veel mensen spreken over netwerken in termen van 'zelforganisatie' of 'zwermen', die zich niet laten organiseren. De auteurs laten in dit boek zien dat netwerken wel degelijk zijn te organiseren. Op basis van hun ervaringen in en met netwerken als procesbegeleider, adviseur en deelnemer geven ze jou handvatten om effectiever te werken in én met netwerken. Inzichten uit hun praktijk vormen de kern van dit boek: het bevat praktische handreikingen voo...
vandaag verzonden
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
maandag verzonden
Hoe ik verander
Anders interveniëren in organisaties en maatschappelijke vraagstukken
2024 || Paperback || Shirine Moerkerken || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Stel je eens voor: Je hebt een boek in handen met daarin alle antwoorden op complexe organisatie- en maatschappelijke vraagstukken.
Geloof jij dat het bestaat? Ik niet. De antwoorden zouden immers geen recht doen aan de complexiteit van de vraagstukken en al helemaal niet aan de vraagstukken die in jouw specifieke en unieke context spelen.
'Hoe ik verander' schotelt je dan ook geen pasklare antwoorden voor. Het is een boek dat je helpt te zoeken maar behulpzame interventies. Interventies die ...
vandaag verzonden
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...
maandag verzonden
Handboek teamcoaching
Helpen zonder bemoeizucht
2017 || Paperback || Martijn Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Over teams en over coaching is al veel geschreven, maar over teamcoaching nog betrekkelijk weinig. Dit 'Handboek Teamcoaching' is voor iedereen die teams begeleidt. Behalve een inspirerend overzicht is het ook een pleidooi voor een minder bemoeizuchtige benadering van teams. Teamcoaches en teamleiders wordt geadviseerd zich helpend op te stellen. Niet afstandelijk, wel terughoudend.
Dit boek bestaat uit twaalf thematische hoofdstukken, beginnend bij de plattegrond van teamcoaching en eindigend...
vandaag verzonden
Je Binnenste Buiten: Professionele identiteit in organisaties / Druk 1
Over professionele identiteit in organisaties
2015 || Paperback || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In een omgeving waar..
* veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen en diepgaand van aard
* dynamiek en ontwikkelingen grilliger en onvoorspelbaarder worden
* het aantal samenwerkingsrelaties toeneemt
* alles sneller, beter, scherper en steeds vaker 'anders' moet
* de druk op 'professionalisering' en 'professionaliteit' nog steeds stijgt
* leren en ontwikkelen geen uitstapje meer is
..is het belangrijk te weten wat je basis is, waar je van bent, waar je in gelooft, wat onvervreemdbaar van jou is e...
maandag verzonden
Controlling in de praktijk Kosten, baten en risico's van ICT-investeringen
richtlijnen voor het opstellen van een business case
2016 || Paperback || M. van der Zalm e.a. || Vakmedianet
maandag verzonden
Praktische vaardigheden voor de medisch assistent
2016 || Paperback || Leonore Pulleman || Vakmedianet
Als medisch assistent ben je bezig met allerlei vormen van (medische) ondersteuning. Dit vraagt om aanvullende competenties en patiëntgerichte vaardigheden. Vaak communiceer je met patiënten en (para)medici die hun eigen taal spreken. Dit boek besteedt aandacht aan beide kanten en benoemt ook een aantal digitale tools en social media die het werk kunnen verlichten. Diverse casussen en praktische tips geven verduidelijking en verdieping.
maandag verzonden
Ziekteverzuim bestaat niet
werken met de Methode IK
2016 || Paperback || Huib Veldman e.a. || Vakmedianet
Werkgevers hebben niet altijd genoeg grip op het ziekteverzuim in hun organisatie. Bestaande methoden bieden onvoldoende houvast omdat de rol van leidinggevende en de interactie met de medewerker onderbelicht blijven. In deze leemte voorziet de Methode IK.
De eenvoudig toepasbare modellen laten werkgevers, leidinggevenden en HR-managers door een andere bril kijken. De focus ligt op gezamenlijke belangen, waardering van werk, motivatie en aanwezigheid. Om hier vat op te krijgen zijn verantwoord...