Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Hogeschool Utrecht (3)
› Avans Hogeschool (2)
› Haagse Hogeschool (HHS... (2)
Studieboeken (21)
morgen verzonden
Value Proposition Design
How to Create Products and Services Customers Want
2014 || Paperback || A Osterwalder || Wiley
The authors of the international bestseller "Business Model Generation" explain how to create value propositions customers can't resist "Value Proposition Design" helps you tackle a core challenge of every business -- creating compelling products and services customers want to buy. This practical book, paired with its online companion, will teach you the processes and tools you need to succeed. Using the same stunning visual format as the authors' global bestseller, Business Model Generation,...
morgen verzonden
Gower Handbook of Project Management / 5th edition
2014 || Hardcover || Rodney Turner || Taylor & Francis
This Handbook was the first APM Body of Knowledge Approved title for the Association for Project Management. Over the course of five editions, Gower Handbook of Project Management has become the definitive desk reference for project management practitioners. The Handbook gives an introduction to, and overview of, the essential knowledge required for managing projects.
The team of expert contributors, selected to introduce the reader to the knowledge and skills required to manage projects, inc...
morgen verzonden
Reeds 21st Century Ship Management
2014 || Paperback || Captain John W Dickie || Bloomsbury Publishing
Ship management has constantly had to evolve to take into account the advancements in technology as well as the demands of the shipping industry. Having internet access and email on board ship has meant that the ship manager has to possess certain sets of skills to function effectively in the post, including computer literacy. The emergence of large multi-national ship management companies has also changed how business is conducted and this is turn means that the ship manager and tiers of man...
morgen verzonden
Knowledge is Beautiful
2014 || Hardcover || David McCandless || HarperCollins
In this mind-blowing follow-up to the bestselling Information is Beautiful, the king of infographics David McCandless uses spectacular visuals to reveal unexpected insights into how the world really works.
We are living in the Information Age, in which we are constantly bombarded with data – on television, in print and online. How can we relate to this mind-numbing overload? Enter David McCandless and his amazing infographics: simple, elegant ways to understand information too complex or ab...
morgen verzonden
Kijk op bedrijfsprocessen / Druk 3
2014 || Paperback || Marc Mittelmeijer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar binnen het hbo;
- geeft inzicht in functioneren vanuit procesgerichte benadering;
- uitgebreide online ondersteuning.
Kijk op Bedrijfsprocessen toont de student bedrijfsprocessen in allerlei soorten organisaties. Het boek past in de beginfase van iedere hbo -opleiding en is het enige inleidende boek dat de student inzicht geeft in het functioneren vanuit de procesgerichte benadering.
Deze uitgave biedt een referentiekader van waaruit de studenten de werking van organisaties ...
morgen verzonden
De Vragenlijst / Druk 3
een goed meetinstrument voor toepasbaar onderzoek
2014 || Paperback || Joep Brinkman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Vragenlijsten zijn een belangrijk instrument om informatie over bepaalde doelgroepen te verzamelen. De Vragenlijst is een ideaal hulpmiddel voor studenten en professionals die betrouwbare en valide onderzoeksresultaten willen verkrijgen. Deze praktische, fullcolour uitgave biedt een complete handleiding, met een groot aantal adviezen, waarschuwingen en aandachtspunten.
- Complete handleiding met direct toepasbare adviezen;
- solide houvast voor elke onderzoeker;
- gebaseerd op praktijkervarin...
morgen verzonden
Situationeel leiderschap ll en de One Minute Manager / Druk 24
help je medewerkers zichzelf te ontwikkelen en vergroot je effectiviteit
2014 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
Een ondernemer komt bij de One Minute Manager met een probleem: ze heeft het gevoel dat ze alles zelf moet doen en niets aan haar medewerkers over kan laten. De One Minute Manager helpt haar inzien dat je met Situationeel Leiderschap II je leiderschapsstijl aan kunt passen aan wat een werknemer op dat moment nodig heeft en hoe je deze technieken kunt gebruiken om je werknemers te motiveren en uit te dagen. Zo word je een flexibele en succesvolle leidinggevende.
Situationeel Leiderschap II en ...
morgen verzonden
Social enterprise unraveled / druk 1
best practices from the Netherlands
2014 || Paperback || Willemijn Verloop e.a. || Wardy Poelstra Projectmanagement || met inkijkexemplaar
Social enterprise is an up and coming phenomenon around the world. Businesseswith the primary aim of bettering the world. Social enterprises are claiming a distinct place amongst commercial enterprises, charities, and public sector organizations.This book paints an inspiring picture of the social enterprise, what it is and what it is not. How it works and what the challenges are. With a wide range of examples from the Netherlands, most of which can be found elsewhere across the world. A book ...
morgen verzonden
Zero to one: creëer de toekomst
wat iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley
2014 || Paperback || Peter Thiel e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat kunnen we leren van Silicon Valley?
De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We kunnen wél leren van het vermogen om iets geheel nieuws te creëren in plaats van iets toe te voegen aan wat al bestaat.
Peter Thiel is medeoprichter van PayPal en investeerder in vele techbedrijven, zoals Facebook, LinkedIn en Spotify. Dankzij zijn unieke ervarin...
Teaching Entrepreneurship
A Practice-Based Approach
Paperback || Heidi M. Neck || Edward Elgar Publishing
Teaching Entrepreneurship moves entrepreneurship education from the traditional process view to a practice-based approach and advocates teaching entrepreneurship using a portfolio of practices, which includes play, empathy, creation, experimentation, and reflection. Together these practices help students develop the competency to think and act entrepreneurially in order to create, find, and exploit opportunities of all kinds in a continuously changing and uncertain world. Divided into two par...