Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

56,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 53,20
+
Bestel

Formatief evalueren in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)

2019 || Hardcover || Dylan Wiliam e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:

- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.

- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.

- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.

Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische ...

54,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,30
+
Bestel

Betrokkenheid!

de sleutel tot beter leven

2016 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!

De Amerikaanse onderwijswetenschapper Marzano staat bekend om zijn publicaties waarin hij diepgaande onderwijsresearch vertaalt naar praktische toepassingen voor leraren en leidinggevenden in het onderwijs. In dit boek licht hij 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creÃ...

48,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 45,60
+
Bestel

10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken

Hoe je overtuigingen het schoolsucces positief kunnen beïnvloeden

2022 || Hardcover || Marita Weener || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.

Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je

denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer

e¬ ect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.

Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders

een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve

interventie...