Zoekfilters
Studieboeken (28)
maandag verzonden
Eventplanner / Druk 4
Organiseer impactvolle evenementen
2025 || Paperback || Kevin Van der Straeten || Lannoo Campus || met inkijkexemplaar
eventplanner is hét naslagwerk voor iedereen die zijn evenement tot een succes wil maken. Dit boek helpt je bij het organiseren van evenementen, van festivals tot teambuildings: van de voorbereiding tot en met de evaluatie achteraf. Het zit boordevol praktische tips en handige checklists voor zowel beginnende organisatoren als professionals. Deze volledig herwerkte en uitgebreide editie van het standaardwerk gaat in op de meest actuele en relevante trends. Zo leer je hoe AI kan bijdragen tot...
Feedback in de klas
Verborgen leerkansen voor leerlingen in het basisonderwijs van 6-12 jaar
2025 || Paperback || Stijn Vanhoof e.a. || Lannoo Campus
Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? De reeks Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Omdat er nood is aan uiteenlopende voorbeelden over hoe je de ideeën kan toepassen bij leerlingen van verschillende leeftijden, zijn er twee edit...
Feedback in de klas
Verborgen leerkansen voor voor leerlingen en studenten vanaf 12 jaar
2025 || Paperback || Stijn Vanhoof e.a. || Lannoo Campus
Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd? De reeks Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Omdat er nood is aan uiteenlopende voorbeelden over hoe je de ideeën kan toepassen bij leerlingen van verschillende leeftijden, zijn er twee edit...
Opvoeden en opgroeien
Handboek Pedagogiek
2025 || Paperback || Rianne Kok e.a. || Lannoo Campus
Opvoeden en opgroeien biedt een actueel en wetenschappelijk overzicht van opvoedkundige thema's, met aandacht voor gehechtheid, gezinsvorming, morele ontwikkeling en de invloed van sociale media.
Klassieke theorieën worden gecombineerd met recente inzichten en praktijkvoorbeelden. Dit boek geeft studenten, professionals en ouders concrete handvatten om opvoedvraagstukken beter te begrijpen en aan te pakken. Ideaal voor wie opvoeding niet als een geïsoleerd gegeven ziet, maar als een pro...
Gepokt en gemazeld
Hoe we infectieziekten met gezond verstand verslaan
2025 || Paperback || Erika Vlieghe || Lannoo Campus
We zullen nooit zonder ziekte kunnen leven. Die realiteit moeten we onder ogen zien. Maar als we ons beter kunnen wapenen tegen infectieziekten, zorgen we samen ook voor een gezondere, duurzamere en menselijkere maatschappij. Daarop voorbereid zijn, maakt ons samen sterker. Dit boek biedt een persoonlijk verslag en een omvattende blik op hoe infectieziekten werken. Het gaat in op de oorzaken van pandemieën en de best mogelijke maatschappelijke aanpak van infectieziekten.
Want hoe we met ziek...
maandag verzonden
100 Days to Make Your Mark as a CEO
Essentials for First-Time en Seasoned business-leaders
2025 || Paperback || Hans Smellinckx || Lannoo Campus
Stepping into the CEO role for the first time is a formidable challenge.
With high expectations for transformative leadership, how do you create lasting change? This book serves as your essential guide, offering the tools and insights necessary to succeed. The first 100 days are crucial for analyzing your organization and building a robust growth strategy. Even seasoned CEOs will find valuable insights to inspire new avenues for expansion. Why? Written by a CEO, for CEOs Hands-on advice, imm...
maandag verzonden
Consumentenpsychologie
De essentie
2025 || Paperback || Guido Valkeneers e.a. || Lannoo Campus || met inkijkexemplaar
Hoe verloopt het beslissingsproces?
Waarom koop je vaak zonder veel na te denken?
Hoe beïnvloeden marketeers ongemerkt je koopgedrag? Consumenten nemen dagelijks talloze beslissingen, vaak zonder er bewust over na te denken. Terwijl sommige aankopen rationeel worden overwogen, worden de meeste keuzes bepaald door gewoontes, emoties en sociale invloeden. Dit boek biedt een diepgaand inzicht in consumentengedrag en de psychologische processen achter koopbeslissingen. Consumentenpsychologie. De...
maandag verzonden
Meer zorg voor kleuters via spelbegeleiding
2025 || Paperback || Miet Fournier || Lannoo Campus
Waartoe dient spelen?
Hoe helpen we onze kinderen spelen?
Wat is dat eigenlijk: spelen?
En wat als kinderen niet tot spelen komen? Spelen is dé grootste troef van kinderen. De mogelijkheid om door spelen te leren is hun meest kenmerkende eigenschap. Spelen is dus het 'lange leven' van kinderen. Toch zijn er kinderen die niet uit zichzelf tot spelen komen. Bovendien stimuleert onze prestatiegerichte maatschappij noch de ouders, noch de leerkrachten om kinderen veel en vrij te laten spelen. Me...
maandag verzonden
Motiverend lesgeven. Hoe? Zo!
14 elementen die je als docent moet toepassen
2025 || Paperback || Pepijn Dousi e.a. || Lannoo Campus || met inkijkexemplaar
Gemotiveerde leerlingen verwerken leerstof grondiger, zitten beter in hun vel en hebben een kleinere kans op schooluitval. Leerlingen zijn echter niet altijd gemotiveerd en de redenen hiervoor zijn divers. Het gedrag van docenten tijdens de les blijkt een belangrijke én ontwikkelbare factor te zijn. Dit boek beschrijft hoe je als docent verschillende elementen in de kop, de romp en de staart van je les praktisch en evenwichtig kan inzetten. Met als belangrijkste doel: de kwaliteit van de mot...
maandag verzonden
Fight The Average
Hoe maak je een merk dat er uitspringt?
2025 || Paperback || Dries Henau e.a. || Lannoo Campus
Stap 1: Neem dit boek vast. Mooi zo. Je bent het beu om te verdwijnen in de massa, of je bent bang om erin te belanden? Awesome. Stap 2: Koop dit boek. Of lees het meteen uit in de winkel, maar dat is misschien niet erg praktisch. In een wereld waar middelmatigheid de norm is geworden, is een eigen identiteit essentieel. Fight The Average is een krachtig manifest tegen de norm. Dries & Yuri onthullen hun no-nonsenseaanpak voor het maken van uitzonderlijke merken. Met praktische tips en inspir...