Consumentenpsychologie

De essentie

Voorzijde
Achterzijde
44,99
Leverbaar vanaf 1 oktober
Met 5% studentenkorting
voor 42,74 i
+
Bestel
ISBN: 9789020971941
Uitgever: Lannoo Campus
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Guido Valkeneers Wannes Heirman Olaf Spittaels Tom Vandooren
Druk: 1
Pagina's: 384
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Organisatiepsychologie Arbeidspsychologie

Hoe verloopt het beslissingsproces?

Waarom koop je vaak zonder veel na te denken?

Hoe beïnvloeden marketeers ongemerkt je koopgedrag? Consumenten nemen dagelijks talloze beslissingen, vaak zonder er bewust over na te denken. Terwijl sommige aankopen rationeel worden overwogen, worden de meeste keuzes bepaald door gewoontes, emoties en sociale invloeden. Dit boek biedt een diepgaand inzicht in consumentengedrag en de psychologische processen achter koopbeslissingen. Consumentenpsychologie. De essentie verkent hoe consumenten producten en diensten waarnemen, welke drijfveren hun koopgedrag beïnvloeden en hoe gewoontes zich ontwikkelen. Het laat zien hoe cognitieve heuristieken en emoties een doorslaggevende rol spelen bij aankoopbeslissingen. Met praktische toepassingen in marketing en communicatie biedt dit boek inzicht in hoe consumenten beïnvloed worden door sociale en culturele factoren. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de impact van digitalisering en duurzaamheid op toekomstig consumentengedrag.   Dit boek heeft een AI Companion: jouw slimme studiepartner die altijd beschikbaar is en je helpt om het beste uit dit boek te halen.