Thought leadership / druk 1

vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789491560446
Uitgever: Adfo Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Mignon van Halderen Kym Kettler-Paddock Craig Badings
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
NUR: Communicatiekunde algemeen

Veel bedrijven willen tegenwoordig een thoughtleadershippositie opbouwen. Het is vaak echter niet duidelijk wat thought leadership precies inhoudt, laat staan hoe bedrijven er vorm aan geven.

Centraal in 'thought leadership' is het uitdragen van een novel point of view waarmee de organisatie haar medewerkers en stakeholders op een vernieuwende manier naar relevante thema's in de industrie of maatschappij laat kijken. Door het novel point of view te vertalen naar concrete ideeën en oplossingen creërt het bedrijf waarde voor medewerkers, klanten en andere stakeholders.

Hoe komen bedrijven tot een novel point of view? Hoe vertalen ze dit in hun gedrag en communicatie? Hoe delen ze hun kennis en expertise rondom dit point of view? Wat zijn concrete uitkomsten van thoughtleadershipstrategieën?

Dit zijn vragen die worden beantwoord in dit boek. De auteurs doen dit aan de hand van het Thought Leadership FrameworkTM dat zij uitleggen met behulp van praktijkvoorbeelden van vijf verschillende bedrijven.

Dit boek is voor directeuren, managers, consultants en studenten die op het punt staan een thoughtleadershippositie te creëren en een strategisch denkkader kunnen gebruiken om hier op een systematische manier vorm aan te geven.