Empathie werkt

Hoe empatisch te communiceren met consumenten en medewerkers

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
32,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 30,40 i
+
Bestel
ISBN: 9789463378031
Uitgever: Pelckmans
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Bart De Leeuw Mieke Fonck
Druk: 1
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2023
NUR: Marketing

Onze wereld wordt de laatste jaren stevig door elkaar geschud. En hoewel de grote politieke, economische en sociale tegenstellingen soms onoverkomelijk lijken, komen mensen toch weer bij elkaar. Want hoezeer de samenleving ook verandert, mensen zullen altijd een diepgewortelde behoefte hebben om zich verbonden te voelen met elkaar. Maar hoe zit dat met merken? En hoe werkt dit tussen werkgever en werknemer?

The Oval Office is alvast overtuigd van het belang en de kracht van empathie in communicatie. Maar het blijft niet bij een overtuiging. Samen met Insites Consulting deed het marketing- en reclamebureau een diepgravend onderzoek. Daaruit bleek dat het omarmen van de kracht van empathie je bedrijf niet alleen aantrekkelijk maakt voor werknemers en nieuw talent, maar het ook je bottom line rechtstreeks beïnvloedt door de kracht van je merken te vergroten. Empathische merken presteren twee tot vier keer beter op KPI’s zoals merkoverweging, aankoopintentie en loyaliteit. Empathische werkgevers scoren ook beduidend hoger op loyaliteit, openstaan voor verandering en de eNPS (employee Net Promotor Score).

Hoe je dit concreet zelf kunt aanpakken, ontdek je in dit boek aan de hand van duidelijke principes en inspirerende cases.