Positioneren - Stappenplan voor een scherpe positionering / Druk 3

Voorzijde
Achterzijde
Niet beschikbaar
ISBN: 9789462364899
Uitgever: Boom
Auteur: Rik Riezebos e.a.
Druk: 3
Pagina's: 220

Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker; hoe mensen over een merk spreken bepaalt voor een groot deel het succes ervan. Het immer populaire en door veel studenten geroemde boek Positioneren biedt een stapsgewijze aanpak en aansprekende voorbeelden voor het toepassen van deze techniek.

Aan Positioneren liggen twee principiƫle keuzen ten grondslag. Ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager. Het boek is zo uitgewerkt dat de lezer de kennis direct kan toepassen in een stappenplan voor zijn dagelijkse praktijk. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside-out in plaats van outside-in, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Daardoor kan een externe positionering beter worden waargemaakt en is een intern draagvlak verzekerd.

De inhoud van het boek is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren.

Lees meer