Financieel management voor de creatieve industrie / Druk 1

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
49,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 46,79 i
+
Bestel
ISBN: 9789462364646
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: André van Dijk
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
Vervanger van: 9789059316522
NUR: Communicatiekunde algemeen

De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om.

Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden.

In deel I komen de (functie van de) balans en de resultaten- of exploitatierekening uitgebreid aan de orde. Ook worden de kosten nader bekeken. In deel II wordt ingegaan op budgettering en in deel III wordt, tot slot, financieel management onder de loep genomen.

Het boek is geschreven in heldere taal en bevat veel opdrachten waarmee de behandelde theorie kan worden geoefend. De uitwerkingen van de opdrachten en extra oefenmateriaal zijn te vinden op www.financieelmanagementvoordecreatieveindustrie.nl.