Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden

Theoretische perspectieven en methodologische benaderingen

Voorzijde
25,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 23,75 i
+
Bestel
ISBN: 9789461175243
Uitgever: ASP - Academic and Scientific Publishers
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Leen D'Haenens Joke Bauwens Willem Joris
Druk: 1
Pagina's: 252
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2023
NUR: Communicatiekunde algemeen

Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen.

Elk hoofdstuk bevat:

een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities

voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren

een beknopte bespreking van de methode en stappen

een leeslijst voor verdere verdieping

Dit handboek omarmt een variƫteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.