PRINCE2® Editie 2017 Foundation Courseware Nederlands - 2de herziene druk

Voorzijde
74,29
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789401803267
Uitgever: Van Haren Publishing
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Douwe Brolsma Mark Kouwenhoven
Druk: 1
Pagina's: 260
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
Vervanger van: 9789401800495
NUR: Management algemeen

Het Courseware is geschikt voor het Nederlandse PRINCE2® Editie 2017 examen. Tevens zijn er twee Nederlandse oefen examens van PRINCE2® 2009 toegevoegd voor studenten die toch liever het 2009 examen willen maken.

Waarom een PRINCE2 training volgen?

In ieder project komen zes variabelen voor, daarom zijn er bij een project zes aspecten die beheerd

moeten worden:

- Geld, Tijd, Kwaliteit en Scope

- Risico’s

- Benefits

PRINCE2® is een geïntegreerd kader van processen en thema’s dat een handvat biedt voor het plannen, delegeren, toezicht houden en beheren van de zes aspecten van de prestaties van een project.

Aan de hand van voorbeelden en opdrachten uit de praktijk wordt de methode verduidelijkt.

De deelnemers worden zo optimaal voorbereid voor het PRINCE2® Foundation examen en krijgen ook handvatten aangereikt om in hun eigen praktijk mee aan de slag te gaan.

PRINCE2® vormt een geïntegreerd raamwerk met AXELOS methoden en -modellen als ITIL®, M_o_R®, MSP®, MOV® en P3O®.

Na afloop van deze training bent u beter instaat:

• het belang, de plek, de toegevoegde waarde (benefits) en de succes- en faalfactoren van

testen in projecten te benoemen

• de kenmerken, succes- en faalfactoren van projectmatig werken te beschrijven;

• de uitgangspunten, het doel en de basisbegrippen van projectmatig werken volgens

PRINCE2® te beschrijven;

• de relatie van projecten tot de dagelijkse bedrijfsvoering van een organisatie te herkennen

en te beschrijven;

• de Principes, Thema’s en hoofdprocessen van PRINCE2® te benoemen, de onderlinge

relaties tussen de hoofdprocessen te beschrijven en voorbeelden te geven van gegevens,

resultaten en producten die tussen de hoofdprocessen uitgewisseld worden;

• het belang te beschrijven van tijdige en inhoudelijk juiste communicatie met opdrachtgever(s) en medewerker(s).