Ik hoor wat je zegt

Over de kracht van luisteren in organisaties

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
30,00
Leverbaar vanaf 1 oktober
Met 5% studentenkorting
voor 28,50 i
+
Bestel
ISBN: 9789083572611
Uitgever: Communicatiepraktijk, Uitgeverij de
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Harrie van Rooij
Druk: 1
Pagina's: 284
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Communicatiekunde algemeen

Ik hoor wat je zegt

 

We praten, zenden en framen ons suf. Maar als je echt iets wilt bereiken, kun je beter je oren dan je mond gebruiken.

In  Ik hoor wat je zegt neemt Harrie van Rooij je mee op een ontwapenende reis langs vergaderzalen, keukentafels en hondenuitlaatplekken. Hij sprak met ambtenaren, communicatieprofessionals, bestuurders, wetenschappers, zijn dochters en toevallige voorbijgangers. Wat ze deelden: verhalen over spanningen, dilemma’s, stiltes en de hoop op echt contact. Een praktijkboek vol ideeën. Lees hoe je zelf een geweldige luisteraar wordt en hoe je van je organisatie een luisterhuis maakt.

Harrie van Rooij is filosoof en communicatiewetenschapper. Hij promoveerde op een studie over luisteren in publieke organisaties. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring als adviseur en onderzoeker op het gebied van overheidscommunicatie. Zijn artikelen en boeken, zoals Stop met communiceren, gaan over sociale processen, menselijke eigenaardigheden en het verlangen elkaar te verstaan.

Een paar highlights:

Een overzicht van redenen waarom organisaties niet luisteren

Stappenplannen voor verbindend communiceren

Reflecties van Miriam van Staden, Mignon van Halderen, Kirsten Goote-Vos en Suzanne Kursten

Praktijkcasussen van onder andere de gemeente Amersfoort en de Belastingdienst

Veel voorbeelden van originele en effectieve luisterprojecten

Checklists voor de luisterende organisatie