Voor iedereen die marketing wil ontwerpen met hoofd, hart én lef.
Dit is geen boek dat je leert hoe je een goede marketeer wordt, dit is een boek dat je leert hoe je een goede marketingdesigner wordt. Marketing wordt niet benaderd als een onderdeel van ‘business en management’, maar van ‘design’. Dit designperspectief maakt het boek wezenlijk anders dan andere marketingboeken.
Aan de hand van internationale voorbeelden – uit de wereld van design, kunst, branding én non-profitcampagnes – leer je hoe je marketing vormgeeft op een manier die recht doet aan wat écht telt: van betekenis zijn voor de klant en andere stakeholders. Vanuit de logica van design thinking en het principe van Value Sensitive Design ontwikkel je een strategisch marketingplan in de vorm van een marketing-designposter. Hierin staan de behoeften van klanten centraal, maar is er ook oog voor de planeet, de samenleving, en de toekomst.
- Vergeet de klassieke 4 P’s. Dit boek nodigt je uit om marketing radicaal anders te benaderen: ontwerpgericht, waardegedreven, inclusief en duurzaam.
- Duik in inspirerende voorbeelden – van prachtige campagnes tot twijfelachtige marketingpraktijken – en leer van wat werkt én wat schuurt.
- Werk met creatieve tools om een waardepropositie en een betekenisvolle marketingstrategie te ontwerpen.
- Verbind marketing met maatschappelijke impact en laat zien dat iedere stap richting verandering telt.
Dit boek is een ode aan nieuwsgierigheid, creativiteit en verbeeldingskracht. Het daagt je uit om anders te denken over marketing, en om anders te kijken, te maken en te handelen. In dit boek gaan onderzoek doen en ontwerpen hand in hand –het volgen van je nieuwsgierigheid is minstens zo belangrijk als het volgen van het plan. Het zet niet alleen aan tot het vergaren van andere kennis, maar ook tot een andere mindset: eentje van betrokkenheid en empathie, van verdiepen en van experimenteren, van analyseren en van creativiteit.
www.lerenmetfloot.nl/waarde