Blauwe Bananen / Druk 3

hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

Voorzijde
Achterzijde
16,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789081528900
Uitgever: MainPress B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Wouter de Vries jr. Thiemo van Rossum Dorien Aaftink
Druk: 3
Pagina's: 94
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
NUR: Marketing

Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

Waar blinkt u in uit? Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? Of waar is uw organisatie eigenlijk goed in? Dit zijn geen rare vragen, want als u zelf niet weet waarin u uitblinkt, wie weet het dan wel? In de dagelijkse praktijk weten de meeste medewerkers en organisaties niet wat hun sterke punten zijn.

Eigenschappen als betrouwbaar en betrokken worden dan genoemd. Het probleem van deze eigenschappen is dat het onderscheidend vermogen nihil is. Veel dienstverleners vertalen dit met de term core competences. Blauw staat in onze visie voor uniek, terwijl geel de kleur is voor marktconform, neutraal, weinig uniek. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Wat zijn uw core competences? Of in termen van de titel van dit boek: Wat is uw blauwe banaan?