SEO voor tekstschrijvers

Handboek voor het hoger onderwijs en bedrijfsleven

Voorzijde
Achterzijde
24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 23,70 i
+
Bestel
ISBN: 9789081289672
Uitgever: SEOguru
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Alain Sadon
Druk: 1
Pagina's: 128
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
NUR: Exacte vakken en informatica HOGER ONDERWIJS

Na het lezen van dit boek bent u, tekstschrijver, weer volledig geïnformeerd over de wijze waarop zoekmachines, en dan vooral Google natuurlijk, naar uw teksten kijkt. De vele tekst-adviestools waar tekstschrijvers tegenwoordig aan zijn overgeleverd, blijken achterhaald. SEO tekstschrijven is niet een ’voldoende woordjes op de juiste plek plaatsen’ . Dit boek zal u het heft weer in eigen handen geven.

Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis -, opleiding- en adviescentrum zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven, hbo’s en universiteiten. Verder is hij bekend van de serie boeken onder de naam ‘SEO voor Webprofessionals’ die sinds 2011 het licht zag en vele bedrijven de weg heeft gewezen op het gebied van de online vindbaarheid.

In onderhavig boek is Alain Sadon de uitdaging aangegaan de vele inzichten, ideeën maar ook mythes die er binnen het schone vak van SEO-tekstschrijven bestaan, daar waar nodig te ontkrachten, het overgeblevene opnieuw te structureren en aan te vullen met de nieuwste inzichten. Het resultaat is een diepgaand en praktisch boek geworden dat de tekstschrijver zal inspireren in plaats van beperken.

Het boek is ontstaan als lesmateriaal bij een SEO-college voor 4e-jaars studenten van Windesheim, Almere. Na dat college is het lesmateriaal zodanig herschreven en aangevuld dat het geschikt is gemaakt voor niet alleen studenten, maar voor iedereen die meer inhoudelijke en robuuste kennis wil verwerven over SEO. Dat kunnen SEO-tekstschrijvers zijn, maar ook marketeers, leidinggevenden en docenten.

De bijlage van dit boek bevat een handige SEO-checklist voor tekstschrijvers waarmee de SEOtekst niet alleen gecontroleerd, maar ook verantwoord kan worden richting derden.

Drs. Ingeborg van Rooij, Lecturer (Online) Marketing at University of Applied Sciences Windesheim, over het boek:

Alain heeft het weer voor elkaar gekregen een SEO-bijbel te schrijven, deze keer voor tekstschrijvers. Stap voor stap wordt de tekstschrijver, of die nu ondernemer is of student, meegenomen op het pad naar de uiteindelijke tekst. Onze 4e-jaars studenten zijn enorm geholpen met zijn colleges en dit boek vormt daar een superwaardevolle aanvulling op.

Prof. Dr. Em. Henk Koppelaar at Delft University of Technology (Computer Science), over het boek:

Met verbluffende nauwkeurigheid brengt Alain Sadon kennis over van de moeder van alle zoekmachines: Google. Een voltreffer voor degene die meer en beter gelezen wil worden op het web. Een geweldig goed boek!