Sportbusiness in de mondiale markt

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789077072349
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: H. Westerbeek Alison Smith
Druk: 1
Pagina's: 269
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2003
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Sportbusiness in de mondiale marktHans Westerbeek & Aaron SmithWanneer is het toch begonnen dat sport business werd? Hoe zijn we van individuele en nationale sportbeoefening gekomen tot een grensoverschrijdend, universeel verschijnsel? Zeker is dat de razendsnelle technologische ontwikkeling en de globalisering van de economie hier een grote rol in hebben gespeeld. Door deze ontwikkeling biedt sport ook opmerkelijke zakelijke kansen! Het boek Sportbusiness in de mondiale markt, nu voor het eerst in de Nederlandse taal beschikbaar, beschrijft op treffende wijze de evolutie van sport tot een zakelijke onderneming. Van de psychologie van de fans, de structuur van het wereldwijde sportsysteem en de onbegrensde mogelijkheden van de huidige technologie tot belangstelling in de media en het belang voor de entertainment industrie. Dit onderhoudende boek daagt de lezer uit een blik te werpen op de toekomst en kritisch te kijken naar de mogelijkheden van de sport voor hem of haar, nu en straks.