Geïntegreerde communicatie / Druk 10 (e-book)

concern-, interne en marketingcommunicatie

Voorzijde
60,50
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789058758699
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Marita Vos Henny Schoemaker
Druk: 10
Pagina's: 280
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
NUR: Communicatiekunde algemeen

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie uit de doeken doet. Dit boek geeft uw studenten inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.

Over de inhoud

In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.

Nieuw in de tiende druk

Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.

Uniek aan dit boek

Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.

Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.

Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.

Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.

Online extra materiaal

Docenten vinden op de bijbehorende website onder andere een docentenhandleiding, figuren en tabellen uit het boek en andere extra's. Studenten kunnen er terecht voor toetsvragen per hoofdstuk met feedback en cases.

Doelgroep

Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:

Communicatie

Communication and multimedia design

Commerciële economie

Business Studies

Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.