Sportmarketing

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Sportmarketing

ISBN: 9789054723912
Uitgever: Arko Sports Media BV
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Robert Kok Hugo Gruijters
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
NUR: Marketing

waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen.