Marketingstrategie in ontwikkeling / Druk 1

Van klassieke modellen naar waardenmarketing

Voorzijde
Achterzijde
33,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 31,83 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789046904206
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Anton Klop
Druk: 1
Pagina's: 223
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
Categorie: Marketing Economie & management
NUR: Marketing

Als marketeer van nu moet je met vaardigheden uit diverse disciplines volgens de laatste inzichten kunnen werken op een internationaal speelveld. Veel strategische marketingmodellen die marketeers tot hun beschikking hebben, zijn echter dezelfde als vijftig jaar geleden. Deze modellen bewijzen nog steeds hun kracht, maar verdienen wel aanpassing en aanvulling.

In Marketingstrategie in ontwikkeling worden zowel klassieke als nieuwe modellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie, op basis waarvan een managementbeslissing of commercieel beleid gemaakt kan worden. Er is extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in de praktijk van het midden- en kleinbedrijf.

Op de bijbehorende website staan voor hen een zelftoets en casus met opdrachten. Voor docenten zijn richtantwoorden, toetsvragen en PowerPointpresentaties beschikbaar.