Gedrag in Organisaties met MyLab NL / Druk 14

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
62,50
Met 5% studentenkorting
Voor 59,38 i
Levertijd: 48 uur
+
Bestel
ISBN: 9789043037204
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Stephen P. Robbins & Timothy A. Judge
Druk: 14
Pagina's: 552
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Gedrag in organisaties biedt een complete maar compacte inleiding in de studie van gedrag van mensen in organisaties. De belangrijkste aspecten van gedrag in organisaties worden op overzichtelijke wijze in drie delen gepresenteerd: het individu in de organisatie, groepen in organisaties en het systeem van de organisatie.

Het boek is uniek door de verschillende perspectieven op gedrag in organisaties, de diepgaande informatie over persoonlijkheid, normen, emoties en stemmingen, en doordat er een apart hoofdstuk over interculturele diversiteit is opgenomen.

Gedrag in organisaties heeft een goede structuur en is duidelijk geschreven. Ook is het boek zeer praktijkgericht en bevat het veel didactiek: elk hoofdstuk heeft leerdoelen, oefenvragen, een samenvatting en aansprekende praktijkvoorbeelden. Daarnaast komt in elk hoofdstuk een gedeelte over de toepassing in de ‘echte wereld’ terug. Ten slotte kunnen studenten en docenten meteen in de praktijk aan de slag met het uitgebreide digitale materiaal op MyLab.

Nieuw in deze editie

Er is meer aandacht voor stress en de impact van digitalisering (big data, sociale media, enzovoort) op het gedrag van de organisatie.

Er is veel nieuw onderzoek op alle gebieden.

Diepgaande informatie over persoonlijkheid, ook over de donkere kant van de mens, is toegevoegd.

Er is meer informatie over organisatieverandering, leiderschap, het sociale netwerk en politiek in organisaties.

Nieuwe praktische informatie over leiderschap en hoe leiders hun managementvaardigheden met succes inzetten is toegevoegd.

Er zijn nieuwe cases en aansprekende praktijkvoorbeelden toegevoegd, zoveel mogelijk Europees.

Cultuur wordt breder belicht.

Elk hoofdstuk is geactualiseerd en herschreven, zodat het boek toegankelijker is geworden.

Er is een duidelijkere koppeling tussen het boek en de MyLab.

Doelgroep

Eerste- en tweedejaarsstudenten bij de opleidingen bedrijfskunde/MER, commerciële economie, communicatie, HRM, bedrijfseconomie. Daarnaast overlapt het boek met thema’s van minoren die gegeven worden in de opleidingen toegepaste psychologie, MWD, SPH en SJD.

Lees meer