Strategisch merkenmanagement met MyLab / Druk 5

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
64,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 61,70 i
+
Bestel
ISBN: 9789043037013
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Kevin Lane Keller Erik Schoppen Ruud Heijenga Vanitha Swaminathan
Druk: 5
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Avans Hogeschool
Vervanger van: 9789043033084
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Strategisch merkenmanagement gaat over merken, waarom merken voor mensen, organisaties en de maatschappij belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede en duurzame manier te beheren. Het merk is vaak een van de meest waardevolle assets in een organisatie.

Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van (digital, social & sustainable) branding inzichtelijk. Met tientallen modellen, praktische handvatten en duidelijke stappenplannen is Strategisch merkenmanagement het standaardwerk voor leidinggevenden, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers.

Deze editie introduceert het merkmeerwaardekompas, ontwikkeld door de auteurs Heijenga en Schoppen. Een nieuw raamwerk voor het ontwikkelen van strategieën en ecosystemen voor duurzame merkmeerwaardecreatie, aangepast op het toekomstbestendig bouwen en beheren van financiële én maatschappelijke merkmeerwaarde in een duurzaam verbonden wereld. Het merkmeerwaardekompas biedt een effectief communiceerbaar, strategisch houvast voor bestuurders, managers, designers en andere ontwikkelaars.

Een van de belangrijke doelstellingen van het boek is studenten, managers en bestuurders te voorzien van concepten, theorieën, modellen en andere instrumenten om betere merkgerelateerde beslissingen te kunnen nemen en om de winstgevendheid van merkstrategieën op de lange termijn te verbeteren. In het bijzonder wordt inzicht gegeven in de manier waarop je toekomstbestendige netto-positieve merkstrategieën creëert door merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. We geven het antwoord op drie belangrijke vragen:

Hoe kunnen we merkmeerwaarde creëren?

Hoe kunnen we merkmeerwaarde meten?

Hoe kunnen we merkmeerwaarde consolideren om zakelijke mogelijkheden te vergroten?

Deze editie heeft een nieuwe en duidelijkere structuur. Elk onderdeel behandelt zijn eigen discipline binnen merkenmanagement en alle hoofdstukken beginnen eerst met een samenvatting, een inleiding en daarna verdiepende (theoretische) en hands-on praktijkvoorbeelden.

Merkenmanagement wordt op integrale wijze behandeld, waarbij alles met elkaar samenhangt.

Door de actualisatie sluit deze editie volledig aan op de nieuwe realiteit.

Meer focus op vertrouwen, impact en duurzaamheid.

Nieuwe cases en aansprekende voorbeelden.

Strategisch merkenmanagement is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor de beroepspraktijk in design en management van merken, marketing en marketingcommunicatie.