Deskresearch met MyLab / Druk 3

informatie zoeken en kritisch beoordelen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
34,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 32,78 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789043026789
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Maarten van Ven Kees Westerkamp
Druk: 3
Relevante opleidingen: Journalistiek Ondernemerschap & Retail Management Ad Commercieel Management
Pagina's: 166
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Vervanger van: 9789043019385
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en kritisch verwerken van informatie.

Door middel van een stappenplan, de Big 6, wordt de lezer begeleid bij het doen van literatuuronderzoek en het vinden van de juiste informatie. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar en verwerken van informatie: van het formuleren van een goede zoekvraag tot het evalueren van de kwaliteit van de rapportage.

In deze derde editie is speciale aandacht besteed aan het actualiseren van de informatiebronnen en zoekmachines. De nadruk ligt op het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het kritisch verwerken van de gevonden informatie. Verder komt het belang van internet als informatiebron en het correcte gebruik van zoekmachines aan bod.

Op www.pearsonmylab.nl is bovendien extra studiemateriaal beschikbaar zoals toets- en meerkeuzevragen, voorbeelden en een begrippentrainer.

Deskresearch is in de eerste plaats geschikt voor studenten van communicatie-, marketing-, media-, economie- en managementopleidingen in het hoger onderwijs. Verder is het geschikt voor iedereen die (zakelijke) informatie wil verzamelen uit gerenommeerde informatiebronnen zoals ProQuest, WorldCat, LexisNexis en OpMaat.

Maarten van Veen is als Secretaris Onderzoeksbureau verbonden aan de Nederlandse Defensie Academie (NLDA).

Kees Westerkamp is docent aan de opleidingen Informatiedienstverlening en -management en Communication & Multimedia Design van de Hanzehogeschool Groningen.