Aan de slag met IT Servicemanagement

het opzetten en inrichten van een service desk

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
37,95
Met 5% studentenkorting
Voor 36,05 i
Vóór 16 uur besteld,
morgen in huis
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789039527825
Uitgever: Academic service
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Frits Gubbels e.a.
Druk: 1
Pagina's: 272
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
NUR: Exacte vakken en informatica HOGER ONDERWIJS

Aan de slag met IT Service Management beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed

overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management.

Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITIL® 2011. Na een

introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiële operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfi lment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht.

Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de

dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven.

Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen.

Online support

Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via

de hbo-portal www.AcademicX.nl.

Over de auteurs

Frits Gubbels heeft sinds 1986 ervaring in ICT als consultant en projectleider. Momenteel is hij werkzaam bij Rabobank Groep ICT en eigenaar van adviesbureau It4all. Daarnaast is hij actief als docent en auteur van diverse ICT-boeken voor het mbo en het hbo.

Hans van den Bent werkt sinds 1988 in de ICT als IT-professional en internationaal IT Service Management trainer en consultant. Hij is auteur van diverse publicaties, o.a. over ITIL. Momenteel is hij zelfstandig opleidingsadviseur.

Lees meer