Wil je je organisatie als sterk merk op de kaart zetten? Dan is Merklogica jouw gids.
In de aandachtseconomie waarin wij leven, met de toenemende digitale mogelijkheden van bijvoorbeeld AI, wordt het steeds lastiger voor organisaties om zichtbaar en herkenbaar te blijven. Een sterk merk helpt, maar vraagt om scherpe keuzes: positionering, herkenbare symbolen, een relevante belofte, sterke storytelling en consequente uitvoering. Je moet in seconden kunnen vertellen wie je bent en waarom jij de beste keuze bent, juist in markten waarin producten en diensten op elkaar lijken.
De gelouterde merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout presenteren een helder, eenvoudig stappenplan om tot een onderscheidend merk te komen. Elke stap is onderbouwd met fundamentele theorieën, denkmodellen en recente wetenschappelijke én praktische inzichten. Rijke, herkenbare cases – van Nike, IKEA, Nespresso, Dove, Apple, Obama en Trump tot Coolblue, HEMA, Rijksmuseum, Natuurmonumenten, Rituals en NS – laten zien hoe het werkt in de praktijk.
Merklogica is een handzaam, toegankelijk en direct toepasbaar boek voor iedereen die een sterk merk wil bouwen. Voor allerlei soorten organisaties, van bedrijven en culturele instellingen tot ngo’s en overheden. Met veel denkoefeningen die helpen om de juiste keuzes te maken, zodat klanten je wél weten te vinden.
[USP’s (3 bullets; totaal max. 200 tekens)]
Gebaseerd op decennia aan ervaring van twee zeer gerenommeerde merkstrategen
Logisch en bewezen denkraam dat je zelf makkelijk kunt toepassen
Boordevol met inspirerende en leerzame voorbeelden in woord en beeld
[auteurs)]
Marc Oosterhout is al meer dan 30 jaar merkstrateeg. Hij is oprichter van reclamebureau N=5, voorzitter van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en bestuurslid van de Vereniging Natuurmonumenten.
Trudelies van der Poel is al ruim 25 jaar merkstrateeg met veel internationale ervaring. Ze was werkzaam bij onderzoeksbureau Censydiam en was directeur strategie bij reclamebureau UbachsWisbrun.