Reflectiespel / 1 / druk 1

Voorzijde
Achterzijde
36,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 34,68 i
+
Bestel
ISBN: 9789024401772
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Game
Auteur: Marijke Lingsma
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Vervanger van: 9789079877041
NUR: Leidinggeven, coachen

Reflecteren is een vorm van leren die uw emotionele intelligentie vergroot, het helpt u effectiever te handelen, omdat u bewust stilstaat bij uw ervaringen, uw gedrag en het effect wat dat heeft op anderen. Het is de basis voor succesvol gedrag in uw werk en studie en ligt ten grondslag aan andere competenties zoals bijvoorbeeld samenwerken.Het Reflectiespel Het Reflectiespel bestaat uit 2 delen met in totaal 240 kaarten, verdeeld rond 10 thema's, waarmee we dagelijks veelvuldig in ons werk of studie in aanraking komen.Je kunt het spel alleen en met anderen spelen.Deel 1 en deel 2 kennen ieder 10 startvragen en 10 kaarten met blinde vlekken en van 5 thema's ieder 20 kaarten, totaal 120 kaarten. Ieder thema kent een JOKER, een kaart voor alle spelers. Deel 1 bevat de thema's die de volgende competenties vertegenwoordigen 1 Resultaatgerichtheid2 Communicatie 3 Planmatig werken 4 Samenwerken 5 Omgaan met conflicten Deel 2 bevat de thema's die de volgende competenties vertegenwoordigen 6 Ondernemerschap7 Omgaan met dilemma's 8 Omgaan met tegenslagen 9 Balans tussen werk en privé 10 ToekomstgerichtheidDoel van het spel Het doel van dit spel is je reflectievermogen (verder) te ontwikkelen, het vergroten van je zelfkennis en de dynamiek met anderen. Het spel helpt je om je andere competenties sneller eigen te maken op een serieuze en speelse manier d.m.v. zelfreflectie en feedback van medespelers. Wie zich meer bewust is van de dynamiek tussen zichzelf en anderen, zal authen-tieker en effectiever reageren. Voor wie is dit spel bedoeld Iedereen die de kunst van het reflecteren wil leren of dat aan anderen wil leren zoals: professionals, managers en medewerkers, coaches, collega-coaches, supervisoren, loopbaanbegeleiders, docenten in de rol van tutoren, projectbegeleiders, studiebegeleiders en intervisiegroepen studenten.