Jongleren met loyaliteiten

het veelzijdige krachtenveld van de middenmanager

Voorzijde
Achterzijde
31,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 29,45 i
+
Bestel
ISBN: 9789023246008
Uitgever: Koninklijke Van Gorcum
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Annemarie Mars
Druk: 1
Pagina's: 164
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2010
NUR: Management algemeen

"Middenmanagers onderhouden relaties met meerdere mensen boven, onder en naast hen.

Ze willen goed voor hun medewerkers zorgen, hun klanten excellent bedienen, een bijdrage leveren aan de doelstellingen van de organisatie, de besluiten van ‘boven’ overtuigend uitdragen, veranderingen realiseren, opbouwend samenwerken met hun collega-middenmanagers en tegelijk zorgen dat ze zelf plezier houden in het werk, zich persoonlijk ontwikkelen, carrière maken en zich niet over de kop werken. Soms wijzen al die belangen in dezelfde richting, vaak niet. Veel middenmanagers zal dan ook regelmatig het gevoel bekruipen dat ze moeten ‘jongleren met loyaliteiten’.

Hoe kunnen middenmanagers er in zo’n uitdagende context toch uithalen wat erin zit? Om deze vraag te beantwoorden duikt de auteur in de haarvaten van de functie. Ze beschrijft op levendige en herkenbare wijze talrijke uitdagingen die zich binnen het krachtenveld van de middenmanager kunnen voordoen en kijkt welke mogelijkheden er zijn om hiermee om te gaan. Middenmanagers komen zelf uitgebreid aan het woord. Ten slotte wordt samengevat wat deze context betekent voor het leiderschap van de middenmanager.

‘Jongleren met loyaliteiten’ is prettig leesbaar en is direct toepasbaar in de eigen praktijk. Middenmanagers worden aan het denken gezet over de mate waarin ze zelf aan het jongleren zijn.

Annemarie Mars (1968) is sinds 1993 werkzaam als organisatieadviseur en opereert sinds 2000 vanuit haar eigen bedrijf For a change. Ze begeleidt managers bij het realiseren van veranderingen en het ontwikkelen van leiderschap. Ze heeft zich gespecialiseerd in organisaties waar professionals werken. Haar vorige boek ‘Hoe krijg je ze mee? Vijf krachten om een verandering te laten slagen’ werd in 2007 door een jury van hoogleraren en top HR-managers bekroond met de GIDS-prijs."