Communicatiestrategie / Druk 3 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
31,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001899882
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Wil Michels
Druk: 3
Pagina's: 272
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
Categorie: Communicatie & Talen Marketing Marketingcommunicatie & reclame Strategische communicatie
NUR: Marketing

- Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën;

- geschreven door de auteur van het Communicatie handboek;

- sterke balans tussen theorie en praktijk.

Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt de studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie echt concreet toepasbaar maakt.

Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie de organisatie en de opdrachtgevers inspireren om ermee aan de slag te gaan.

In het eerste deel maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. We gaan in op de analyse van de context en bespreken de belangrijkste analysetools.

Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën, compleet met uitgewerkte modellen. Het gaat dan om ‘internal branding’ en de fanstrategie. Elke strategie is theoretisch uitgewerkt en getoetst bij experts in de praktijk. De studenten kunnen alle vergaarde kennis en inzichten gebruiken bij hun eigen aanpak. Uitgebreid beschreven wordt ook een unieke aanpak om op basis van een metafoor een nieuwe communicatiestrategie te ontwikkelen.

In deze nieuwe editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en twee nieuwe strategieën: de netwerkstrategie en de influencerstrategie. Ook is er nu een module over gedragsverandering en communicatie. Versterkt zijn de modules over positionering, storytelling en contentstrategie. Uniek is het achter in het boek toegevoegde werkboek: een extra stimulans om de stap te maken van een operationele naar een strategische aanpak.

Op de ondersteunende website vinden studenten opdrachten en een strategiespel, waarmee zij de oefenstof op een aansprekende manier in de praktijk kunnen brengen. Docenten kunnen er terecht voor collegesheets en de figuren en tabellen uit het boek.

Communicatiestrategie is met name geschikt voor marketing- en communicatieopleidingen in het hbo en is ook onmisbaar voor de professional. Het boek wordt in het hbo vanaf de propedeuse gebruikt, maar sluit in het bijzonder aan op de hoofdfase.

Lees meer