Communicatie voor Bedrijfskundigen

Voorzijde
Inkijkexemplaar
63,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 60,33 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001886783
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Tjeerd de Jong Caroline Essink-Matzinger Inge Berg Nicole Pas
Druk: 1
Relevante opleidingen: Bedrijfskunde
Pagina's: 269
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Categorie: Communicatie & Talen Marketing Schrijven & rapporteren
NUR: Communicatiekunde algemeen

Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige. Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te zijn. Deze eerste editie is tot stand gekomen op basis van de expertise van deskundigen met ervaring in het hoger onderwijs, op het gebied van communicatie en de bedrijfskundige beroepspraktijk.

- Integrale behandeling van bedrijfskunde vanuit communicatieperspectief;

- studenten leren verschillende rollen aan te nemen;

- geschreven door experts op het gebied van communicatie en bedrijfskunde.

De didactische opzet van Communicatie voor Bedrijfskundigen is als volgt:

1. ieder hoofdstuk start met een openingscasus voor een indruk van de praktijk;

2. na ieder hoofdstuk volgt een samenvatting;

3. daarna maken studenten individueel vragen en opdrachten als toepassing van de theorie en vaardigheden uit het hoofdstuk;

4. antwoorden en uitwerkingen staan op de website, net als extra materiaal;

5. achterin het boek staat een register.

Communicatie voor Bedrijfskundigen is geschikt voor hbo-studenten van opleidingen als Bedrijfskunde MER, Overheidsmanagement en Human Resource Management.

Over de auteurs

Tjeerd de Jong is opleidingscoördinator van de opleiding Communicatie aan Hogeschool Windesheim Almere.

Caroline Essink-Matzinger is docent Bedrijfskunde bij Avans Hogeschool in ’s Hertogenbosch

Inge Berg geeft les aan de Hanzehogeschool Groningen.

Nicole Pas is Bedrijfskunde bij Avans Hogeschool in ’s Hertogenbosch

Ariane Moussault is projectmanager en gespecialiseerd in innovatie.

Marijn de Jong werkt als docent en coördinator van de minor-opleiding Communicatie aan NHL Hogeschool.

Paul Noort is docent aan de opleiding Communicatie van Windesheim Zwolle.