Marketingplan voor ondernemers in het MKB / Druk 2

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Marketingplan voor ondernemers in het MKB / Druk 2

Andere versies
ISBN: 9789001820671
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marteyn Roes Nino Adamo
Druk: 2
Relevante opleidingen: Bedrijfskunde
Pagina's: 205
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
Voorgeschreven bij o.a.: Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Vervanger van: 9789001709785
Categorie: Management & bedrijfskunde Marketing Bedrijfskunde & ondernemerschap Marketing: vaardigheden & toepassingen
NUR: Marketing

- biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en ondernemers zonder directe economische voorkennis;

- biedt een hoog studierendement door de uitgebreide praktijkvoorbeelden, stappenplannen, checklists en aanvullend materiaal op de website;

- is zowel geschikt voor onderwijs als voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (MKB);

- besteedt uitgebreid aandacht aan internet en nieuwe media.

Een marketingplan schrijven voor het MKB vraagt om een pragmatische benadering. Aan de hand van stappenplannen, checklists en een website legt de auteur uit hoe je een marketingplan schrijft. Korte theoretische inleidingen over strategie en de marketing mix worden geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk.

Dit boek speelt daarnaast in op de inzet van netwerken als onderdeel van de marketingstrategie. Hierbij wordt aandacht besteed aan zowel effectieve inzet van offline en online netwerken. Netwerken wordt, zeker in deze tijd, als een belangrijke succesfactor gezien binnen het ondernemen.