Marketingstrategie / Druk 7

Praktische inzichten voor een succesvol marketingplan

Voorzijde
Inkijkexemplaar
59,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 56,53 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001749903
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Ruud Frambach Ed Nijssen
Druk: 7
Relevante opleidingen: Technische Bedrijfskunde Global Marketing en Sales
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Vervanger van: 9789001877217
NUR: Marketing

- Onmisbaar handvat bij het opstellen van een marketingplan;

- het strategische keuzeproces staat centraal, op basis daarvan wordt het marketingplan uitgezet;

- vertaalt de nieuwste wetenschappelijke inzichten op toegankelijke wijze naar de praktijk.

Om succesvol te zijn en te blijven moeten organisaties in staat zijn om hun klanten een unieke waarde te bieden. Daarom moeten bedrijven vaststellen welke waarde ze willen en kunnen leveren. In Marketingstrategie staat daarom dit strategische keuzeproces centraal; op basis hiervan wordt het marketingplan uitgezet. Het steunt op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze op toegankelijke wijze naar de praktijk. Het boek bevat bovendien praktische modellen om nieuwe ontwikkelingen, zoals het gebruik van big data, te analyseren.

In deze vernieuwde, zevende editie van Marketingstrategie is er meer aandacht voor digitalisering en de effecten daarvan op het marketingplan en de uitvoer van het plan. Daarnaast komen de primaire stakeholders in het marketing ecosysteem uitgebreider aan de orde. Ook is er nu aandacht voor de rol van secundaire stakeholders als deel van de bredere omgeving van een organisatie. Verder is de vaardighedenanalyse volledig herzien, deze bevat nu concrete checklists voor praktische analyse. Tot slot is de systematiek van de strategiekeuze geüpdatet en gestroomlijnd.

Marketingstrategie is geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Bedrijfskunde, Creative Business, Technische Bedrijfskunde en Ondernemerschap en Retail Management. Het boek kan het beste worden ingezet vanaf het tweede studiejaar, in de hoofdfase van de opleiding.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. interactieve toetsvragen en de uitwerking van een productplan. Voor docenten staan er collegesheets en PowerPoints met figuren en tabellen.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van Toets-op-Maat. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Ruud Frambach is professor in de marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij promoveerde aan de Universiteit van Tilburg en was daar werkzaam als assistent en universitair hoofddocent. Frambach publiceerde artikelen over innovatieadoptie en marketingstrategie in enkele vooraanstaande tijdschriften, en is coauteur van verscheidene boeken over marketing.

Ed Nijssen is professor in de marketing aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). Verder was hij onder meer werkzaam in de European Marketing Academy Executive Committee, verscheidene examencommissies van de NIMA en het bestuur van de NOBEM. Momenteel werkt Nijssen ook als consultant en marktonderzoeker en geeft hij seminars.