Basisboek online marketing / Druk 5

Van strategie tot conversie

Voorzijde
77,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 73,63 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001015688
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marjolein Visser Danny Oosterveer David den Besten
Druk: 5
Pagina's: 672
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
Vervanger van: 9789001752200
NUR: Marketing

- Behandelt het volledige online marketingproces;

- geschreven door meer dan twintig topspecialisten;

- meest gebruikte boek voor online marketing in het hbo.

Basisboek Online Marketing is hét standaardwerk voor het vakgebied online marketing. Het boek maakt studenten wegwijs in de theorie achter online marketing, maar ook in de technieken en media. Kortom, het volledige marketingproces!

Digitale technologieën maken het steeds beter mogelijk ruil-. ervarings- en betrokkenheidswaarde te creëren. Onlinemarketingprofessionals richten zich daardoor in toenemende mate op klantwaarde en klantrelaties, op de korte én op de lange termijn.

Voor de vijfde editie van Basisboek Online Marketing is daarom de klantcyclus als uitgangspunt gekozen. Dit heeft geleid tot een ander theoretisch raamwerk en een nieuwe hoofdstukindeling. Per fase van de koop- en gebruikscyclus legt het boek uit hoe online marketingprofessionals via digitale interactie klantwaarde creëren. De leerstof is opnieuw gerangschikt, geactualiseerd, opgeschoond en ingekort en aangevuld met de nieuwste inzichten, praktijkvoorbeelden, opdrachten en casussen.

Basisboek Online Marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen. Het boek is in te zetten vanaf de propedeusefase.

Op de bijbehorende website vinden studenten o.a. toetsvragen, kennisclips en een begrippentrainer. Voor docenten staan er opdrachten, casussen, PowerPoints met figuren en tabellen en antwoorden en uitwerkingen.

Marjolein Visser (Register Marketeer) is managing consultant van adviesbureau MarketWise en oprichter van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Daarnaast verzorgt zij incompanytrainingen en is betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen. Visser schreef zes boeken en tientallen artikelen over uiteenlopende marketingonderwerpen.

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was Director E-commerce & Grocery bij LEGO. Daarnaast verzorgde hij trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek.

Danny Oosterveer adviseert bedrijven over de inzet van digital marketing, verzorgt trainingen en is veelgevraagd spreker over o.a. contentmarketing, digital analytics, advertising, zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling en social media. Als schrijver en blogger is Danny Oosterveer actief voor Marketingfacts, The Next Web, Frankwatching, Emerce, SportNext en TravelNext.

David den Besten is als interim Senior Online Marketeer actief bij diverse bedrijven. Zowel aan de bureau- als de adverteerderszijde heeft hij ervaring opgedaan binnen het gehele digitale marketingwerkveld. In zijn parttime rol als trainer in diverse digital marketingvakken inspireert hij graag anderen.