Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
Hoe maken we (beter) onderwijs?
Veranderen, vernieuwen en verbeteren voor schoolteams
2025 || Paperback || Frank Cornelissen || Boom
Ben je op zoek naar manieren om het onderwijs op jouw school te vernieuwen, verbeteren of veranderen? Weet je niet waar je moet beginnen of wat het beste bij jouw school of leerlingen past? Dan is Maak samen je eigen onderwijs het perfecte hulpmiddel.
Dit handboek verzamelt ervaringen en tips van bijna 90 onderzoekers en professionals uit het werkveld. Met wetenschappelijke inzichten en praktische voorbeelden uit en over het primair en voortgezet onderwijs inspireren zij jou en jouw team om &...
morgen verzonden
De gelukkige rekenklas aan het werk
2025 || Paperback || Marisca Milikowski || Boom || met inkijkexemplaar
Het gaat niet goed met het rekenonderwijs in Nederland. De leerlingen van nu komen van school met minder rekenkennis dan eerdere generaties. Deze daling van kennis en prestaties geldt ook voor taal. Lezen, schrijven en rekenen – het blijft maar achteruitgaan.
Er zijn ook lichtpuntjes. Overheden en particulieren nemen initiatieven om het neergaande tij te keren. Dit boek doet verslag van zulke hoopgevende initiatieven. Het is deels een vervolg op en deels een voortzetting van De gelukkige re...
morgen verzonden
Handboek voor leraren / Druk 4
2025 || Paperback || René van Kralingen e.a. || Boom
Dit handboek bevat de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. Gedegen kennis van didactiek, de doelgroep, het onderwijssysteem en – bovenal - inzicht in wie je wilt worden als leraar helpt je om in het werkveld onmiddellijk en intuïtief juist te handelen.
Dit boek bestaat uit dertien hoofdstukken, verdeeld over vijf delen. Deel A gaat in op de rol die jij als leraar vervult, deel B bespreekt het werken met groepen. In Deel C wordt het Nederlandse onderwijssysteem bespr...
morgen verzonden
Instroom zonder uitstroom
Hoe je met goede begeleiding bijdraagt aan het behoud van startende leraren
2025 || Paperback || Marjolein Mantelaers || Boom
Als we startende leraren en zij-instromers in het diepe gooien, laten we dat dan in ieder geval doen met een goede, stevige zwemband: een goed inductietraject met oog voor maatwerk, ruimte voor groei en de mogelijkheid om fouten te maken en hier van te leren.
In dit boek vind je praktische tips voor het ontwikkelen én implementeren van een inductietraject voor alle startende leraren binnen de school. Met aandacht voor de behoeften en visie van alle betrokkenen laat Marjolein Mantelaers zien...