Resultaten (45)
dinsdag verzonden
Essentials of Research Methods for Educators
2024 || Paperback || Anastasia Kitsantas e.a. || SAGE
Onderzoek in het VO doe je zo
Een praktijkboek voor docenten
2024 || Paperback || Ton Kallenberg || Boom
Als docent in het voortgezet onderwijs wil je goed onderwijs verzorgen en stel je jezelf dagelijks vragen. Variërend van het niveau van de individuele leerling, de groep, de klas, én de school. Daarbij wordt doorlopend een beroep gedaan op je professionaliteit. Als professional kijk je met een onderzoekende houding naar het onderwijs(leer)proces: door open en nieuwsgierig te zijn, door te onderzoeken, door je kennis te delen, door iets nieuws te durven toepassen (en dit alles op een methodi...
dinsdag verzonden
Wat is jouw punt
Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids
2024 || Paperback || Evelyn Goffin e.a. || Acco Uitgeverij
Duik dieper in datageletterdheid binnen het onderwijs met Wat is jouw punt? Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids. Dit boek helpt je beter begrijpen hoe je prestatiegegevens kan gebruiken om je onderwijs[praktijk te verbeteren. Daarnaast daagt het je ook uit om je eigen opvattingen over datagebruik te heroverwegen en te verfijnen. Het is een boek dat je niet leest, maar beleeft. Deze inspiratiegids is speciaal ontworpen voor onderwijsprofessionals en biedt...
dinsdag verzonden
النسل في القرآن الكريم وتقارير المؤتمرات الدولية
(دراسة تحليلية نقدية لمؤتمري القاهرة وبكين)
2024 || Paperback || Ekutub سيد أحمد هاشمي || eKutub publishing
يعود اهتمامنا بهذا الموضوع إلى منتصف التسعينات، حيث أُقيمَ مؤتمرالسكان بالقاهرة عام1994م، وكان الهدف منه إقناع العالم الإسلامي أو إرغامه على قبول قرارات المؤتمر، بوضع حد للتزايد السكاني بين المسلمين خاصة، والعالم الثالث عامة، وعند ما اطلعت لاحقاً على قرارات المؤتمر، أدرك...
dinsdag verzonden
Voorkom lastig gedrag / Druk 3
Wat kun jij als leerkracht aan preventie doen?
2024 || Paperback || Anton Horeweg || Uitgeverij Pica
dinsdag verzonden
Spreken is zilver, zwijgen is fout
gesprekken over onderwijs: waartoe, waarom, waarheen?
2024 || Paperback || Richard van de Burgt e.a. || Uitgeverij Van Warven
Alhoewel men normaal gesproken de mening is toegedaan dat mensen
te veel praten en te weinig luisteren doet de titel van dit boek anders
vermoeden. Waarom is zwijgen fout? Wordt er gezwegen? De auteurs
van dit boek delen hun visie op de huidige status van het onderwijs en -
veel belangrijker nog - gaan daar met negentien belanghebbenden over
in gesprek waarbij ze opzoek gingen naar meerstemmigheid.
Dat doen ze niet door als vertrekpunt de algemeen verwoorde proble-
matiek in het onderwijs te ...
Infancy
The Development of the Whole Child
2024 || Paperback || Lisa M. Oakes e.a. || SAGE
Topically organized and written in a conversational tone, Infancy: The Development of the Whole Child unites cutting-edge theories and research to illustrate the development of the whole child from birth to age three.
Wijze Lessen Digitale didactiek
2024 || Paperback || Wouter Buelens e.a. || Ten Brink Uitgevers
Het boek “Wijze Lessen. Digitale didactiek” (een vervolg op het onderwijsboek van het jaar in 2019 “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek”) beschrijft op een wetenschappelijk onderbouwde manier (evidence informed) hoe educatieve technologie (EdTech) zijn plaats heeft in het onderwijs. De implementatie van EdTech hoort niet alleen duurzaam maar ook ambitieus te zijn. Het boek bestaat uit drie delen:
De digitale (r)evolutie in het onderwijs
Inzichten uit de wetenschap
Twaalf bouwstenen voor effectieve digitale didactie...
dinsdag verzonden
Strange Bedfellows
An experiment in Student-directed Interdisciplinary Research
2024 || Paperback || Naomi de Ruiter e.a. || Kleine Uil, Uitgeverij
‘Interdisciplinarity’ is a bit of a buzzword in the Dutch university sector. It is also one of the most prioritized policy goals at a national and European level. Yet, ‘interdisciplinarity’ remains under-defined, and the challenges and obstacles unique to doing interdisciplinarity remain fuzzy. How, then, are we supposed to adopt an interdisciplinary approach if we don’t even know what the word means?
In this peer-reviewed edited volume of student scholarship, we delve into what it ...
Het verschil maken in de klas
Basisbouwstenen voor een superdiverse schoolcontext
2024 || Paperback || Debbie Van Luchem || Pelckmans
Als schoolteams en zorgprofessionals breken we ons het hoofd over hoe we het best omgaan met superdiverse klasgroepen. Hoe kunnen we voldoende aandacht geven aan diversiteit? Hoe houden we het overzicht over alle zorgen, noden en behoeften en kunnen we tegelijk elke leerling laten groeien? Hoe kunnen we zorg blijven dragen voor onze leerlingen en onszelf, voorbij de berg administratie en verplichtingen?
Gelukkig is het antwoord eenvoudiger dan het vraagstuk en hebben we ieder al de nodige bou...