Resultaten (8)
morgen verzonden
Bronfenbrenner
Basisgids over zijn visie en benadering
2025 || Paperback || Nóirín Hayes e.a. || SWP, Uitgeverij B.V.
De invloed van Urie Bronfenbrenners bio-ecologisch ontwikkelingsmodel is groot geweest in verschillende gebieden van ontwikkelingswetenschap en onderwijs. Het is nog steeds actueel en relevant voor hedendaags onderzoek en praktijk op
veel gebieden, waaronder voor- en vroegschoolse educatie en de onderbouw van de basisschool. Dit boek geeft een uitgebreide inleiding in Bronfenbrenners ontwikkelingsmodel met betrekking tot educatie voor jonge kinderen (0-8 jaar) . Het baseert zich op praktijkge...
Teaching about the Violent Past
Opportunities and Challenges for Teachers in Conflict-Affected African Societies
2025 || Paperback || Line Kuppens e.a. || Leuven University Press
morgen verzonden
De katholieke dialoogschool
2025 || Paperback || Lieven Boeve || Pelckmans uitgevers
Blijft het zinvol om katholiek onderwijs te organiseren in een tijd van secularisering en levensbeschouwelijke diversiteit? Ongeveer tien jaar geleden beoogde het project van de katholieke dialoogschool op deze vraag een antwoord te geven. In dit boek licht Lieven Boeve toe waar dat project vandaan kwam en hoe het vorm kreeg. Achtergronden, visieteksten, empirische bevindingen, voorbeelden van goede praktijk, strategieën voor een identiteitsbeleid: alle passeren ze de revue. Met up-to-date i...
morgen verzonden
Naar een pedagogiek van de beweeglijkheid
2025 || Paperback || Carolien Hermans || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
Dat doe je toch niet alleen?!
Van zelfregulerend leren naar samen (regu)leren
2025 || Paperback || Barend Last e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Was jij vroeger eigenaar van je leerproces? Was jij een autonome, intrinsiek gemotiveerde, doelgerichte, reflectieve, zelfsturende student met volledige regie over je eigen leerproces?
Waarschijnlijk niet. Toch komen we deze aspecten vaak tegen in de visies van opleidingen. De gemene deler: zelfregulerend leren. Maar hoe ‘zelf’ is dat eigenlijk? Onze stelling is simpel: Dat doe je toch niet alleen?! Leren is een sociaal proces. In onderwijs leert en reguleert dus iedereen – van student...
morgen verzonden
De giraf en de jakhals in ons / Druk 15
Over geweldloos communiceren
2025 || Paperback || Justine Mol || SWP
Marshall Rosenberg, de grondlegger van Nonviolent Communication ofwel Geweldloos Communiceren, koos twee dieren om zijn ideeën krachtig en duidelijk over te brengen: de jakhals en de giraf. Zij staan symbool voor twee kwaliteiten in ons. De jakhals is resultaatgericht, oordelend en autoritair. De giraf is zowel zachtaardig als sterk, kijkt met mildheid naar wat zich aandient, communiceert vanuit zijn hart en zoekt naar verbinding en helderheid.
In De giraf en de jakhals in ons maakt Justine ...
morgen verzonden
Outdoor education
Buiten aan de slag met wiskunde, wereldoriëntatie, taal en muzische vorming
2025 || Paperback || Filip Mennes || SWP, Uitgeverij B.V.
Stel je voor: kinderen die leren met volle aandacht, plezier en verwondering – buiten in de frisse lucht. Heb je zelf weleens gemerkt dat je meer energie en focus hebt na een wandeling? Dit boek laat zien hoe buiten zijn niet alleen goed is voor je lichaam, maar ook voor je geest.
Outdoor education brengt leren tot leven. Het biedt meer dan 200 praktische oefeningen die kinderen actief, speels en ervaringsgericht laten leren, zonder in te boeten op leerlijnen of leerdoelen. Dit boek is ...
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs - derde, grondig herziene editie / Druk 3
Basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst
2025 || Paperback || Ides Nicaise e.a. || Universitaire Pers Leuven