Zoekfilters

Verschijningsjaar
2023 (61)
2022 (25)
2017 (20)
» Toon alle opties (16)
Verschijningsvorm
Paperback (164)
Hardcover (78)

Cultuur- en mentaliteitsgeschiedenis (245)

191,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 181,45
+
Bestel

The SAGE Handbook of Social Media

2017 || Hardcover || Burgess || SAGE

This highly international handbook addresses the most significant research themes, methodological approaches and debates about social media. Leading scholars provide a range of disciplinary perspectives.

142,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 134,90
+
Bestel

The Digital Disconnect

2023 || Hardcover || Helsper || SAGE

176,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 167,20
+
Bestel

The Cultural Industries

2019 || Hardcover || Hesmondhalgh || SAGE

Bringing together a huge range of research, theory and key concepts, David Hesmondhalgh provides an accessible yet critical exploration of cultural production and consumption in the global media landscape. This new edition explores the effects of digitalisation on culture and analyses the influence of IT and tech companies like Google, Apple, Amazon and Facebook on the cultural industries.

18,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,04
+
Bestel

Als de koffie maar goed is

Over de magie van een laboratoriumleven

2024 || Paperback || Frans Saris || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

Het Amsterdamse fysisch lab AMOLF staat al 75 jaar aan de top van de internationale wetenschap. Jaap Kistemaker, pionier in uraniumverrijking, richtte AMOLF in 1949 op en bleef directeur tot 1981. ‘Als de koffie maar goed is’ was zijn understatement over het uitzonderlijke ‘wij-gevoel’ dat heerste op AMOLF, hét magische element dat de instelling tot zo’n succes maakte en blijft maken.

Frans W. Saris begon in 1964 als student-assistent op AMOLF, was van 1986 tot 1996 directeur en d...

25,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

REVOLUTIONAIRE IDEEËN

een intellectuele geschiedenis van de Franse revolutie

2017 || Hardcover || Jonathan Israel || Wijnen, Uitgeverij Van || met inkijkexemplaar

Wat was de Franse Revolutie nu precies. Na dit boek weet je het voor altijd.

Na vele jaren is hier eindelijk weer een echt publieksboek van Jonathan Israel. Een grote geïllustreerde geschiedenis van de Franse Revolutie.

Israels intrigerende stelling is dat de Franse Revolutie er niet was gekomen zonder de ideeën van de Radicale Verlichting. Een stelling die niet onomstreden is. Maar in dit boek laat hij op spectaculaire wijze zien hoe de dramatische gebeurtenissen in Frankrijk voortdurend ...

29,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Vrouwen en kunst in de Republiek / druk 1

een overzicht

2017 || Paperback || E. Kloek e.a. || Verloren b.v., uitgeverij

19,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Een wereld van kennis / druk 1

bloemlezing uit de Middelnederlandse artesliteratuur

2017 || Paperback || E. Huizenga e.a. || Verloren b.v., uitgeverij

41,45
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

The Language of MA the primal mother (Heruitgave)

the evolution of the female image in 40,000 years of global Venus Art

2015 || Paperback || Annine E. G. van der Meer || Vrije Uitgevers, De

The Language of MA the primal MotherThe evolution of the female image in 40,000 years of global Venus ArtAnnine van der Meer, 592 p. 1300 ill. full color, ISBN 978-90-820313-8-6Den Haag, 2013; heruitgave Den Haag, 2015De Bijbel van Venuskunst; het boek voor vrouwelijke symbolen.1300... Venussen kleurrijk in beeld in een groot full color boek van 592 pagina's.1300... vrouwelijke topstukken uit vele culturen en musea gepresenteerd in één boek.1300... Venus-beauties, ieder voorzien van een num...

34,90
Leverbaar vanaf 22 mei
met 5% korting 33,16
+
Bestel

De storm die wij vooruitgang noemen

Tijd, tempoversnelling en de transformatie van Nederland in egodocumenten 1750-2000

2025 || Hardcover || Arianne Baggerman || Panchaud

19,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Geen cent teveel, hoor

130 jaar Zeeuws Meisje

2024 || Hardcover || Peter de Jonge || Het Paard van Troje

Boterzacht en ijzersterk. Zeeuws Meisje is het oudste nog bestaande margarinemerk van Nederland. En iedereen kent het. Of ze het nu op hun brood smeren of niet. Dat komt door de televisiereclames in de vorige eeuw met vrolijke meisjes die over het platteland huppelden met in hun mandje een pakje margarine. En door de spaarzegels voor contante guldens. Of gewoon van het bakken en braden. Maar ook van 'geen cent te veel, hoor' en 'Ons bin zuunig'. Ondanks het kleine marktaandeel is Zeeuws Meisj...