Zoekfilters

Verschijningsjaar
2018 (6)
2016 (5)
2017 (3)
» Toon alle opties (2)
2014 (2)
2020 (2)

E-books (20)

39,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Wat is onderzoek / Druk 6 (e-book)

Praktijkboek voor methoden en technieken

E-book via Bookshelf || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar

Wat is onderzoek? maakt het ingewikkelde proces van onderzoeken inzichtelijk. Het bespreekt de theorie vanuit de vier fasen: ontwerpen, gegevens verzamelen, analyseren en adviseren. In deze vier delen ligt de nadruk op het verrichten van praktijkonderzoek. Hoe zet je zo'n onderzoek op? Waar let je op bij het verzamelen van gegevens? Wat doe je bij een kwalitatieve of kwantitatieve analyse? Hoe trek je vervolgens conclusies?

38,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Feilloos adviseren / Druk 3 (e-book)

een praktische gids voor adviesvaardigheden

E-book via Adobe (ePub) || Peter Block || Boom

Standaardwerk voor adviseurs

Feilloos adviseren is al 25 jaar het standaardwerk voor adviseurs. Dit praktische boek beschrijft de onderwerpen die in elk stadium van het adviesproces jouw aandacht vragen en vertelt je hoe je moet omgaan met cliënten in verschillende situaties. Je vindt in dit boek richtlijnen, voorbeelden, oefeningen en uitgebreide checklists.

Beïnvloeden zonder invloed

Als adviseur probeer je een situatie te beïnvloeden of te verbeteren zonder dat je zelf directe invloed h...

25,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Beter in spelling / Druk 3 (e-book)

E-book via Bookshelf || Eric Tiggeler || Boom

Beter in spelling helpt studenten om hun kennis van de spellingregels van het Nederlands op te frissen. Op een heldere manier worden de belangrijkste spellingskwesties besproken. Studenten kunnen vervolgens hun kennis toetsen met behulp van de vele oefeningen en oefentoetsen.

Over de inhoud

Het boek start met een toets op de bijbehorende website. Vervolgens gaan studenten aan de slag met het boek. In zeven hoofdstukken komen alle belangrijke spellingkwesties aan bod: van werkwoordspelling en ...

38,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Actieonderzoek doen (e-book)

E-book via Adobe (ePub) || Tonnie van der Zouwen || Boom

Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.

Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan ho...

21,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Invloed / Druk 6 (e-book)

de zes geheimen van het overtuigen

E-book via Adobe (ePub) || Robert B. Cialdini || Boom

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voo...

36,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Projectmanagement / Druk 10 (e-book)

een professionele aanpak van evenementen

E-book via Bookshelf || Iris Eshel & Jan Verhaar || Boom || met inkijkexemplaar

Professioneel creatieve projecten organiseren. Dat leren studenten met het veelgebruikte en complete handboek Projectmanagement. Deze tiende druk is een totaal vernieuwde uitgave waarmee toekomstige organisatoren direct aan de slag kunnen.

Projectmanagement biedt handvatten om vanuit een creatief idee via een gedegen projectplan een succesvol en professioneel project te realiseren. Het boek belicht aansprekende cases en biedt handige instrumenten zoals werkmodellen, contracten en formats voor...

38,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Het ontwerpen van een onderzoek / Druk 5 (e-book)

E-book via Bookshelf || Piet Verschuren & Hans Doorewaard || Boom

Hoe ontwerp je een onderzoek? De meeste studenten in het hoger onderwijs, en ook degenen die klaar zijn met hun opleiding, lopen tegen deze vraag aan. Ze merken bij het zelfstandig opzetten en uitvoeren van een onderzoek dat ze wel weten hoe ze het onderzoek moeten uitvoeren, maar niet hoe ze het moeten ontwerpen. In Het ontwerpen van een onderzoek wordt de lezer aan de hand van vele voorbeelden geleidelijk ingevoerd in het creatieve proces van ontwerpen, zonder dat hij speciale voorkennis no...

37,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Designing a research project / Druk 2 (e-book)

E-book via Bookshelf || Piet Verschuren & Hein Doorewaard || Boom

The prime purpose of this book is teaching graduate students and doctoral candidates, as part of their training, to develop an effective research design. A second, derived objective is to assist them in designing their own qualification research. In this book, insights, guiding principles and methodologies are developed for developing a research design. No particular knowledge for studying this book is required. On the basis of many examples, the reader is gradually introduced into the creati...

26,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen / Druk 3 (e-book)

E-book via Adobe (ePub) || Yousri Mandour & Marleen Bekkers || Boom

Wanneer gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien en het proces zo gestructureerd mogelijk verloopt. Ook deze derde, volledig herziene druk van Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen (inmiddels al 15.000 exemplaren verkocht) biedt een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen, die zo zijn beschreven da...

21,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

De kracht van het piramideprincipe - Gids voor helder denken en schrijven (e-book)

E-book via Bookshelf || Eline Janssen & Marita van Rijssen || Boom

‘Ik word gek van al die informatie!’ Mensen raken overspoeld door de enorme hoeveelheid tekst die elke dag op hen afkomt. E-mails, nieuwsbrieven, adviezen en PowerPoints worden steeds vaker selectief en vluchtig gelezen. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je hierop inspelen.

Je publiek bereiken

Hoe zorg je ervoor dat je je publiek bereikt? Door te redeneren vanuit de informatiebehoefte en belangen van je lezer, in plaats van vanuit je eigen kennis en denkproces. In ...