Zoekfilters
› EuroCollege (26)
› Hogeschool Rotterdam (14)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (7)
Studieboeken (35)
vandaag verzonden
Financieel management / Druk 4
Het verhaal achter de cijfers voor ondernemers en niet-financiële managers
2020 || Paperback || Kees van Alphen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Als ondernemer of manager van een kleine of middelgrote onderneming richt je je het liefst op je eigen vakgebied, of houd je je bezig met de commercie. Natuurlijk heb je ook interesse in de cijfers van jouw onderneming, maar dan gaat het vooral om het saldo van de bankrekening en het maken van de kostprijscalculaties.
Cijfers, rekenen, wiskunde en economie
Velen blijven liever ver van het terrein van financieel management weg. Dat heeft immers te maken met cijfers, rekenen, wiskunde en econom...
vandaag verzonden
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties - opgaven / Druk 8
2022 || Paperback || A. W. W. Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Uitdagende en praktische opgaven bij Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties;
ruime aandacht voor de context waarin een bedrijfseconomisch vraagstuk zich voordoet;
Bevat standaardopdrachten met een oplopende moeilijkheidsgraad.
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties behandelt verschillende bedrijfseconomische vraagstukken – zoals het maken van een balans- en liquiditeitsbegroting – aan de hand van werkelijke gegevens van bestaande ondernemingen. Daarbij wordt niet...
vandaag verzonden
Marketing (met MyLab) / Druk 15
De essentie
2023 || Paperback || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: duurzame relaties opbouwen met de klant. Hedendaagse marketing draait om het creëren van klantwaarde en betrokkenheid in een snel veranderende wereld. Marketing begint bij het begrijpen van behoeften en wensen, het bepalen welke doelmarkten de organisatie het beste kan bedienen en het ontwikkelen van overtuigende waardeproposities om consumenten aan te trekken en aan zich te binden.
Naast beproefde traditionele marketingmethoden hebben marketee...
vandaag verzonden
De essentie van administratieve organisatie / Druk 2
2014 || Paperback || Wim Fennis e.a. || Coutinho || ook als eBook
Studenten hebben vaak moeite om complexe administratief-organisatorische en logistieke bedrijfsprocessen te doorgronden. Essentie van administratieve organisatie biedt een begrijpelijke en overzichtelijke inleiding in de administratieve organisatie (AO).
Het boek bespreekt in drie delen de functionele processen van de drie belangrijkste bedrijfstypen: handelsondernemingen, industriële ondernemingen en dienstverlenende ondernemingen. Met behulp van schema's, vragen en cases kunnen studenten ...
vandaag verzonden
Commerciële calculaties 1 / Druk 8
Rekenen op NIMA A-niveau
2021 || Paperback || John Smal e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen;
• geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden;
• optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen.
Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld.
Dit boek biedt een systematisch ...
vandaag verzonden
Snelle start in het hbo / Druk 1
Taal- en studievaardigheden
2017 || Paperback || Jenny van der Ende || Coutinho || ook als eBook
Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie, maar niet alle studenten beheersen deze vaardigheden. Zij zijn niet voldoende taalvaardig, hebben moeite met zelfstandig opdrachten uitvoeren, plannen of het verwerken van teksten. Snelle start in het hbo biedt studenten een unieke combinatie van essentiële taal- en studievaardigheden en is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.
In het boek komen motivatie, plannen en leesstrategieë...
vandaag verzonden
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties / Druk 8
2022 || Paperback || A. W. W. Heezen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Standaardwerk op het gebied van bedrijfseconomie;
- zeer toegankelijk door de praktische opzet;
- nadruk op het bijbrengen van bedrijfseconomisch inzicht.
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties behandelt verschillende bedrijfseconomische vraagstukken – zoals het maken van een balans- en liquiditeitsbegroting – aan de hand van werkelijke gegevens van bestaande ondernemingen. Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met bedrijfseconomische argumenten, maar ook met commerci...
vandaag verzonden
Handboek Organisatie en management / Druk 10
Een praktijkgerichte benadering
2023 || Paperback || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management - Een praktijkgerichte benadering is een interactieve inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijk...
Businessideeën testen
Een praktisch handboek voor snel experimenteren. De 44 experimenten in dit boek wijzen je de weg om op te schalen. Neem kleine stappen naar groot succes
2025 || Paperback || David J. Bland e.a. || Boom
Je voornaamste taak als vernieuwer, ondernemer of onderneming is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.
Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met 'Businessideeën testen' willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie' bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.
Je doet kennis op over het...
morgen verzonden
Commerciële calculaties 2 / Druk 6
2017 || Paperback || Gerard Minnaar e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bij het opstellen van zowel strategische als operationele marketingplannen moet een marketeer zijn beslissingen bedrijfseconomisch kunnen onderbouwen. Commerciële calculaties 2 reikt je hiervoor het model van het strategische marketingplanningsproces aan, een handzame leidraad voor calculaties op marketingmanagementniveau.
Waarom kiezen voor Commerciële calculaties 2?
* Leert je marketingplannen bedrijfseconomisch te onderbouwen;
* reikt een overzichtelijk model aan;
* bevat veel oefenopgaven...