Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

34,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Narratieve begeleidingskunde / druk 1

hoe het gebroken verhaal professioneel te waarderen

2009 || Paperback || H. Banning e.a. || Boom

De mens is een verhalend wezen. Dit bedoelen de auteurs met narrativiteit. De levens- en ervaringsverhalen van mensen zijn constructies. Ze zijn de uiting van hun subjectieve beleving. Hierdoor kunnen die verhalen zowel de werkelijkheid vertekenen als de verteller zelf in een verstarde positie houden. Soms kan de verteller ook meer willen zeggen dan hij feitelijk uit. Het ontrafelen van ervaringsverhalen en het opsporen van breuken en inconsistenties kunnen belangrijk zijn voor beroepskrachte...

44,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 42,70
+
Bestel

Nestgeuren

Paperback || P. Weisfelt || Boom || met inkijkexemplaar

Nestgeuren. Wie kent niet de geuren van het ouderlijk nest? Bij sommige mensen roept de gedachte eraan al de sfeer van warmte, welkom en veiligheid op. Bij anderen is er meteen een associatie met zeer pijnlijke ervaringen. Soms is er sprake van een mengeling van zeer verschillende gevoelens. Wat onze achtergrond ook is, de invloed van de ouder-kind relatie doet zich ons hele leven gelden, zowel bewust als onbewust. Nestgeuren is thuiskomen bij jezelf.

In dit boek voor docenten en werkers in de...

43,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 41,75
+
Bestel

Agogisch begeleiden vanuit Therapeutische modellen / Druk 10

2013 || Paperback || Fee van Delft e.a. || Boom

In Agogisch begeleiden vanuit therapeutische modellen komen verschillende therapeutische modellen aan de orde zoals psychoanalyse, gedragstherapie, de humanistische benadering, Rationeel Emotieve Therapie - waaronder de cognitieve gedragstherapie -, Transactionele Analyse en de systeembenadering.

In de beschrijving van de modellen staat het functioneren van de agogisch begeleider centraal en wordt een koppeling gemaakt met de agogische relatie die de hulpverlener met cliƫnten heeft. De theo...