Studieboeken (4)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

59,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 56,95
+
Bestel

Adviseren als tweede beroep / Druk 4

resultaat bereiken als adviseur

2015 || Paperback || Hannah Nathans || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Deze vierde herziene druk is uitgebreid met een werkboek voor docenten en studenten. Het bevat een grote variëteit aan oefenmateriaal: reflectieopdrachten, vaardigheidsoefeningen en casuïstiek.

Ideeën in de organisatie geaccepteerd te krijgen. Voor veel staf- en beleidsmedewerkers die goed zijn in hun vak, blijft dit nog steeds een groot struikelblok. En dat is jammer, want vaak is het hun taak vanuit hun discipline een bijdrage te leveren aan de organisatie. Wanneer ze echter niet over de...

34,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Iedereen verandert

nu wij nog

Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Een gids voor veranderaars

We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.

Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...

49,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,41
+
Bestel

Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1

Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen

2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...

42,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 40,38
+
Bestel

De kunst van het veranderen / Druk 1

bewegen naar de kern

2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?

*Wat?

*Hoe?

*Wie?

*Ik!

Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...