Studieboeken (33)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

59,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 56,53
+
Bestel

Leiderschapskwaliteiten

zelfbewust ervaren en ontwikkelen

2018 || Paperback || Gert-Jan Melker e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar

Leiderschap is een boeiend thema. Ondanks dat er al boekenkasten vol zijn geschreven over leiderschap, is effectief leiderschap nog altijd geen vanzelfsprekendheid.

Goed leiderschap komt te voet en gaat te paard, weten we inmiddels uit ervaring.

In dit nieuwe boek over leiderschap worden verschillende thema’s rondom leiderschap behandeld. Er wordt stilgestaan bij recente theorieën en modellen op het terrein van leiderschap, maar tevens wordt er een uitgebreid overzicht gegeven van de evolu...

77,20
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 73,34
+
Bestel

Bedrijfseconomie in de praktijk

2018 || Paperback || Joost Bakker e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar

De behoefte aan direct toepasbare bedrijfseconomische kennis blijkt groot, getuige het succes van veel opleidingen en cursussen die op dit gebied worden aangeboden. Dat is logisch, want de bedrijfseconomische wetenschap heeft veel

instrumenten ontwikkeld die bijdragen aan betere beslissingen binnen complexe organisaties en zorgen voor een adequate verantwoording van de prestaties van organisaties. Toch zijn er twee problemen. Vaak is de klacht dat de bedrijfseconomische theorie te ver afstaat...

64,95
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 61,70
+
Bestel

Strategisch management / Druk 2

Spreiding, positionering en samenwerking

2019 || Paperback || Jan Eppink || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke en overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle strategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragen beantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering en samenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van de strategi...

49,00
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 46,55
+
Bestel

Ondernemen in zorg en welzijn

2023 || Paperback || Lilian Beijer e.a. || Concept uitgeefgroep

Dit boek over ondernemerschap in zorg en welzijn biedt inzichten die je als (aankomend) ondernemer of ondernemende professional kunnen helpen om kansen voor de noodzakelijke herinrichting van deze domeinen te zien en te benutten.

Ook sociaal ondernemerschap, waarbij maatschappelijke impact met ruimte voor diversiteit en een inclusieve samenleving vooropstaat, komt aan bod in dit boek.

Verschillende facetten van ondernemerschap in zorg en welzijn worden belicht door auteurs met uiteenlopende ...

49,00
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 46,55
+
Bestel

Duidelijke taal / Druk 2

Praktische tools voor effectieve communicatie op de werkvloer

2023 || Paperback || Marieke Gerritsen || Concept uitgeefgroep

Duidelijke taal is een boek over communicatie dat lekker leest en niet taai en langdradig

is, maar vol staat met tips en handvatten die je direct in de praktijk kunt

brengen. Het boek richt zich tot alle volwassenen die werk, privéleven en studie

(of persoonlijke ontwikkeling) willen combineren en hun tijd effectief moeten

inzetten. In Duidelijke taal worden de belangrijkste communicatiethema’s tot leven

gebracht met situaties uit de praktijk. En dat maakt het een verfrissend, herkenbaar

e...

66,25
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 62,94
+
Bestel

Procesmanagement in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)

2021 || Hardcover || Hugo Hendriks || Concept uitgeefgroep

Dit boek verschaft inzicht in het managen van de processen die essentieel zijn voor elke moderne organisatie. De nieuwste kennis en theorie uit het vakgebied zijn voor u gebundeld, u beter in staat de efficiëntie en effectiviteit van werkprocessen binnen uw organisatie te optimaliseren.

Het boek bestaat uit twee prettig leesbare delen. Deel I vormt de basis en legt uit hoe u procesmanagement in vier stappen kunt toepassen in uw organisatie: plan, do, check en act. Deze stappen vormen samen e...

69,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 66,03
+
Bestel

Strategisch Management / Druk 3

Spreiding, positionering en samenwerking

2023 || Paperback || Jan Eppink e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder willen verdiepen in het vakgebied strategie. De auteurs beschrijven op een duidelijke en overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle strategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie en toekomstige omgevingsontwikkelingen moet de leiding van de organisatie beslissingen nemen over de drie inhoudelijke dimensies van strategie: spreiding, positionering en samenwerkin...

15,40
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 14,63
+
Bestel

Schrijfstandaard (Heruitgave)

raadgever bij taalkwesties

2014 || Hardcover || Margriet de Groot e.a. || Concept uitgeefgroep

75,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 71,73
+
Bestel

Modern marketingmanagement / Druk 2

theorie en toepassing

2017 || Paperback || Gert-Jan Scheers || Concept uitgeefgroep

Marketing verandert continu. De laatste jaren zelfs in zo'n snel tempo, dathet soms moeilijk is om alle ontwikkelingen bij te houden. Dit vlot geschrevenboek geeft een volledig overzicht van wat marketing nu echt inhoudt, inclusiefde nieuwste ontwikkelingen. Het maakt duidelijk welke plek marketing zoumoeten hebben in een organisatie en welke waarde het toevoegt. Veelsoortgelijke boeken beginnen met de strategische aspecten en werken danverder naar de operationele zaken. Voor veel studenten i...

54,00
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 51,30
+
Bestel

Zakelijke kredietverlening en financieringsbeginselen

2018 || Paperback || Maarten van Hasselt || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar

In Zakelijke kredietverlening en financieringsbeginselen staan de financiering van ondernemingen centraal. Op overzichtelijke en concrete wijze wordt uitgelegd welke stappen van het kredietverleningsproces een kredietverstrekker moet doorlopen. Naast het reguliere kredietverleningsproces is er ook aandacht voor alternatieve vormen van financieringen.

Dit boek streeft ernaar de kredietverstrekker en de kredietaanvrager gelijkwaardige gesprekspartners te maken, zonder concessies te doen aan de ...