Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

20,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 19,48
+
Bestel

NIVOZ-thema's De gemotiveerde leerling

2018 || Paperback || Geert Bors e.a. || Maklu, Uitgever

Over het boek:

"Leerlingen zijn niet gemotiveerd om te leren" is een veelgehoorde verzuchting. Maar wat is dat - een gemotiveerde leerling? Welke kenmerken schrijven we toe aan motivatie? Wat is nodig om je gemotiveerd te voelen? Stel je deze vragen aan leerlingen en leerkrachten, dan omschrijven zij motivatie dikwijls in termen van 'lekker bezig zijn', 'ingespannen werken' of 'iets doen om een bepaald doel te bereiken'.

Een leraar vertelde ons: "Mijn leerlingen zijn vaak niet gemotiveerd. Ik k...

7,80
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 7,41
+
Bestel

Zin in leren

2014 || Paperback || L. Stevens || Maklu, Uitgever

Over het boek:

Zin in leren is iedereen eigen. We zijn erop uit, ons hele leven lang. We zoeken altijd weer uitdagingen of nieuwe ervaringen. Hiermee raken we steeds beter ingesteld op onze omgeving en passen we ons steeds gemakkelijker aan nieuwe situaties aan. Ontwikkeling heet dat. Er is echter één belangrijke voorwaarde. Zin in leren vraagt dat je de zin ervan inziet. Het moet zin voor ons hebben, anders doen we het niet.

Leren in school is in wezen geen ander leren dan leren buiten schoo...

27,70
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 26,32
+
Bestel

Kwaliteit van toetsing onder de loep

Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen

2015 || Paperback || Dominique Sluijsmans e.a. || Maklu, Uitgever

Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. H...