Zoekfilters

Studieboeken (4)

68,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 65,50
+
Bestel

Bewegen & Didactiek / Praktijkboek onderbouw + CD-ROM / druk 3

Paperback || Noordhoff

Praktijk onderbouw is bedoeld voor pabo- en alo-studenten die in de toekomst les gaan geven aan kinderen van de onderbouw in de basisschool. Ook ervaren leerkrachten in het basisonderwijs kunnen uit dit boek veel tips en ideeën voor hun lessen opdoen.

54,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 52,20
+
Bestel

Praktijkboek bovenbouw Bewegen & didactiek / Druk 1

Paperback || Noordhoff

Praktijk bovenbouw is bedoeld voor pabo- en alo-studenten die in de toekomst les gaan geven aan alle groepen in de basisschool. Ook ervaren leerkrachten in het basisonderwijs kunnen uit dit boek veel tips en ideeën voor hun lessen opdoen. Uitgangspunt zijn de grondvormen van bewegen. Bij elke grondvorm wordt aan de hand van voorbeelden aangegeven hoe het bewegingsverloop is, en hoe hierbij hulp kan worden verleend. Fouten en hun correcties komen aan de orde, evenals veiligheidsaspecten en or...

46,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 44,60
+
Bestel

Taal & didactiek Taalbeschouwing

Paperback || Henk Huizenga || Noordhoff

Dit deel uit de serie Taal & Didactiek biedt een complete didactiek voor het taalbeschouwingsonderwijs. Het inleidende hoofdstuk beschrijft het taalsysteem. Daarna volgt een hoofdstuk waarin aandacht is voor de verschillende strategieën die een taalgebruiker hanteert bij het beschouwen van taal. Het boek bespreekt vervolgens verschillende voor het onderwijs relevante visies en presenteert een complete leerlijn taalbeschouwing. Een apart hoofdstuk gaat over taalbeschouwing bij kleuters.

44,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 42,70
+
Bestel

Kinderen leren rekenen

tussendoelen annex leerlijnen hele getallen bovenbouw basisschool

Paperback || M. van den Heuvel-Panhuizen, K. Buys & A. Treffers || Noordhoff

Kinderen leren rekenen is een vervolg op Jonge kinderen leren rekenen. Het boek beschrijft het leerproces dat kinderen in de groepen 5 t/m 8 op de basisschool doorlopen. Geleidelijk aan maken zij zich verschillende rekenvormen eigen: hoofdrekenen, kolomsgewijs rekenen en cijferen, schattend rekenen en het rekenen met de rekenmachine, dit alles gebaseerd op een brede getallenkennis.

Een belangrijke voorwaarde om passende didactische beslissingen te kunnen nemen is te weten op welke wijze leerl...