Zoekfilters
Studieboeken (14)

Sprint (e-book)
baanbrekende oplossingen binnen vijf dagen
E-book via Bookshelf || Jake Knapp e.a. || Spectrum
Baanbrekende oplossingen in de helft van de tijd
Na Scrum is het nu tijd voor Sprint! Een uniek vijfdaags traject, ontwikkeld door drie partners bij Google Ventures, de investeringsmaatschappij van Google.
Hoe creëer je een nieuw idee?
Hoe gaat dit idee er in de praktijk uitzien?
Hoe weet je wanneer je de juiste oplossing hebt gevonden?
Hoeveel vergaderingen zijn hiervoor nodig?
Wordt dit idee door de consument omarmd?
Met een sprint van vijf dagen kom je met de beste oplos...

Business Model Generatie
een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet ||
top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...

Business model you
een methode om je carriere opnieuw uit te vinden: op één A4'tje
Hardcover || Clark, Tim || Vakmedianet
Een nieuwe loopbaan of levenspad klinkt soms aantrekkelijk, maar hoe doe je dat? Hoe vind je jezelf opnieuw uit? De auteurs van het boek Business Model You laten zien hoe je weer vertrouwen en plezier krijgt in je leven en loopbaan.
Veranderende businessmodellen op de werkplek maken ons professionele leven uitdagender dan ooit. Dat geldt ook voor je eigen business model. Hoe je dat vormgeeft lees je in Business Model You, waar je met behulp van de Canvas-methode meteen systematisch aan de slag...

Duurzame businessmodellen / Druk 1
Paperback || Keimpe de Vries, Jasper de Vries & Tom Kikkert || Boom
De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.
In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.
Het boek kijkt...

De lean startup
hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt
Paperback || Eric Ries || Pearson Benelux B.V.
Laat je inspireren door de Lean Startup!
Het idee van de Lean Startup is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging. Ondernemers en bedrijven ontwikkelen en lanceren er op succesvolle wijze nieuwe producten mee. De aanpak, waarin het Lean-denken wordt toegepast op het proces van innovatie, maakt het mogelijk de juiste dingen te meten, het product aan te passen en opnieuw te testen. Resultaat: je zult minder tijd en geld verspillen.
In dit boek lees je alles over de principes en technieken van de ...

Niet beschikbaar
Vind je Waarom
Een praktische gids voor het ontdekken van je hogere doel
Paperback || Simon Sinek, David Mead & Peter Docker || Business Contact
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...

Vind je Waarom / Druk 3
Paperback || Simon Sinek e.a. || Business Contact
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...

Waarde Propositie Ontwerp
hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...

Ontwerp Betere Business
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...

Van idee naar start-up
Een praktisch stappenplan naar product-marktfit
Paperback || S. Kerkmeijer || Vakmedianet
Denk je erover om een onderneming te starten? Heb je een idee voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een innovatief project? Zie je door de vele bomen over start-ups en innovatie het bos niet meer?
In 'Van idee naar start-up' helpen we je stap-voor-stap van een businessidee naar een product (of dienst) dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijk levensvatbaar is. Je leert onderzoeken waar de klant tegenaan loopt, aansluiten bij wat hij (anders) wil, je idee te onderbouwen en ...