Studieboeken (33)
Image for Statistics for Linguists
An Introduction Using R
2019 || Paperback || UK.) Bodo (Lecturer in Cognitive Linguistics at the University of Birmingham Winter || Taylor & Francis
Statistics for Linguists: An Introduction Using R is the first statistics textbook on linear models for linguistics. The book covers simple uses of linear models through generalized models to more advanced approaches, maintaining its focus on conceptual issues and avoiding excessive mathematical details. It contains many applied examples using the R statistical programming environment.
Written in an accessible tone and style, this text is the ideal main resource for graduate and advanced unde...
Diversity and Inclusion on Campus / 2nd edition
Supporting Students of Color in Higher Education
2019 || Paperback || Rachelle Winkle-Wagner e.a. || Taylor & Francis
This new and updated second edition of Diversity and Inclusion on Campus: Supporting Students of Color in Higher Education provides an exploration of the range of college experiences, from gaining access to higher education to successfully persisting through degree programs. By bridging research, theory, and practice related to the ways that peers, faculty, administrators, staff, and institutions can and do influence racially and ethnically diverse students experiences, Winkle-Wagner and Lock...
Clear English Pronunciation
A Practical Guide
2019 || Paperback || Dick Smakman || Taylor & Francis
A concise and accessible introduction to key issues in pronunciation for students studying English pronunciation Incorporates a range of pedagogical features such as articulatory explanations and sample sentences as well as a companion website with recordings so students can practice their pronunciation which makes it an ideal textbook for students coming to this topic for the first time. The only book to not follow a pronunciation model and instead focuses on working with the accent of learn...
Oxford English Grammar Course: Intermediate: with Key (includes e-book)
2019 || Paperback || Oxford University ELT
Oxford English Grammar Course Intermediate is a revision and expansion of the highly successful How English Works.
Cognitive Development and Cognitive Neuroscience / 2nd edition
The Learning Brain
2019 || Paperback || Usha Goswami || Taylor & Francis
Cognitive Development and Cognitive Neuroscience: The Learning Brain is a thoroughly revised edition of the bestselling Cognitive Development. The new edition of this full-colour textbook has been updated with the latest research in cognitive neuroscience, going beyond Piaget and traditional theories to demonstrate how emerging data from the brain sciences require a new theoretical framework for teaching cognitive development, based on learning. Building on the framework for teaching cognitiv...
Designing Effective Feedback Processes in Higher Education
A Learning-Focused Approach
2019 || Paperback || Naomi Winstone e.a. || Taylor & Francis
Feedback is one of the most powerful influences on student achievement, yet it is difficult to implement productively within the constraints of a mass higher education system. Designing Effective Feedback Processes in Higher Education: A Learning-Focused Approach addresses the challenges of developing effective feedback processes in higher education, combining theory and practice to equip and empower educators. It places less emphasis on what teachers do in terms of providing commentary, and ...
morgen verzonden
Als de muziek er al is
Een nieuw fundament voor muziekonderwijs
2019 || Paperback || Suzan Lutke || Coutinho || ook als eBook
De wereld verandert. De manier waarop jonge mensen in aanraking komen met muziek verandert. Muziek is overal en altijd beschikbaar, via geluid en beeld. Niettemin is de manier waarop we jonge mensen muziekles geven de afgelopen 200 jaar bijna niet veranderd. En deze traditionele didactiek, gebaseerd op het overdragen van ambachtelijke artistieke vaardigheden, begint te kraken in een tijd waarin jonge mensen veel meer keuzes hebben dan in het verleden.
Wat gebeurt er als we er niet meer vanuit ...
morgen verzonden
Effectiever studeren met leerstrategieën voor het hoger onderwijs
Leerstrategieën voor het hoger onderwijs
2019 || Paperback || Pieternel Dijkstra || Boom
In het hoger onderwijs wordt veel van studenten gevraagd. Mede door de beperkte studietijd en de vele eisen die aan studenten worden gesteld ligt de focus vaak op presteren in plaats van leren. Er moeten tenslotte examens, studiepunten en een diploma worden gehaald, en het resultaat is leidend.
Het focussen op de prestatie heeft een aantal nadelen. Een voldoende prestatie betekent niet per se dat de student de stof ook werkelijk begrijpt of beheerst. De stof kan weinig betekenis hebben en d...
morgen verzonden
Wiebelen en friemelen werkboek
Aan het werk met je zintuigen
2019 || Paperback || Monique Thoonsen || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Voor het kind
Geluiden, geuren en kleuren… de hele dag heb je prikkels om je heen. Misschien vind je dat prima. Maar het kan ook zijn dat je juist veel méér prikkels wilt; of minder, omdat je er vaak last van hebt.
Misschien ben je wel onderprikkeld of overprikkeld. In dit werkboek ga je leren over zintuigen en prikkels. Als jij ontdekt wat je nodig hebt – veel en sterke zintuigprikkels of weinig en zwakke zintuigprikkels – én weet hoe je daar zelf voor kunt zorgen, voel je je veel ...
morgen verzonden
Vertrouwen, verbinden en vakmanschap in het onderwijs / Druk 2
Strategisch hr-beleid voor een professionele leergemeenschap
2019 || Paperback || Myriam Lieskamp || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
De maatschappij is fors aan het veranderen en dat heeft een groot effect op het onderwijs. Om te kunnen anticiperen op alle veranderingen, lijkt het ontwikkelen naar een professionele leergemeenschap voor het onderwijs een zeer kansrijke aanpak. Onderwijsmensen bepalen dan samen hoe hun leerlingen het beste kunnen leren (een Rijnlandse benadering van onderwijs) en focussen op het zo goed mogelijk inrichten van het leerproces. Dat vraagt hoogwaardig vakmanschap van leraren, schoolleiders en an...