Zoekfilters
Studieboeken (28)
vandaag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
Scenario Based Strategy
Navigate the Future
2014 || Hardcover || Paul de Ruijter || Taylor & Francis
We need strategy. The world is changing, the future uncertain. What is required is vision: What might the future bring? Where is our business going? What are our fundamental business values? This book is a manual for all those who want to apply strategy in organisations.
It is intended for everyone who wants to put the future on the agenda, to look beyond the short term and beyond mere profit. It describes in practical terms the eight questions we must continually discuss in order to pursue a...
Handboek Human Resources Development
organiseren van het leren
2014 || Paperback || Joseph Kessels e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Meer dan ooit bestaat er op het ogenblik belangstelling voor de vraagstukken die samenhangen met werken en leren, in het bijzonder nu niemand meer de koers in de richting van een kenniseconomie betwist: het nieuwe werken bestaat niet zonder leren. De aandacht voor het leren op en rond de werkplek is alleen maar toegenomen, waarbij we duidelijke accenten zien rond netwerken, talentontwikkeling en zelfsturing in de professionele ontwikkeling. De redactie van dit Handboek heeft het vakgebied ann...
Scaling Up
How a Few Companies Make It...and Why the Rest Don't (Rockefeller Habits 2.0)
2014 || Paperback || Verne Harnish || Forbes Books
Winner of the International Book Awards for General Business Winner of the Readers' Favorite International Book Award for Non-Fiction Business It's been over a decade since Verne Harnish's best-selling book Mastering the Rockefeller Habits was first released. Scaling Up (Rockefeller Habits 2.0) is the first major revision of this business classic which details practical tools and techniques for building an industry-dominating business. This book is written so everyone - from frontline employe...
morgen verzonden
Slimmer leidinggeven / druk 1
met minder moeite betere resultaten
2014 || Paperback || Marcel van Wiggen || Business Contact || met inkijkexemplaar
Hoe krijg je medewerkers meer betrokken bij de resultaten? Waarom reageren ze soms anders dan je verwacht? Waarom draait het team de ene keer soepel en de andere keer juist stroef? Hoe stuur je effectief op het gewenste gedrag? In dit boek vind je antwoorden op al deze vragen en meer.
Dit is een handboek voor beginnende leidinggevenden én voor ervaren managers. Gebruikmakend van psychologie, praktijkvoorbeelden en eenvoudige tools helpt Marcel van Wiggen je als leidinggevende slimmer en effec...
morgen verzonden
De alignment-factor
bouwen aan duurzame relaties
2014 || Paperback || Cees B.M. van Riel || Boom
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder fi nanciers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt?
De alignment-factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe je als communicatieprofessional voor jouw orga...
morgen verzonden
Reputatie onder druk / Druk 1
het managen van reputaties in een veranderende samenleving
2014 || Paperback || Frank Peters || Boom
Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet
eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...
morgen verzonden
Uit het goede hout gesneden
de enerverende stap van manager naar bestuurder
2024 || Paperback || Hanke Lange || Mediawerf
Uit het goede hout gesneden helpt ervaren managers om te bepalen of ze de ambitie en de competenties hebben om een succesvolle bestuurder te worden.
Het boek behandelt de thema's waar iedere bestuurder mee te maken krgt. Het gaat in op het vak van bestuurder en geeft dieper inzicht in 'de kracht van de macht' die je in de bestuurskamer onherroepelk tegenkomt. Hanke Lange geeft, op basis van zn decennia lange werkervaring met bestuurders en toezichthouders, concrete aanbevelingen voor het ontw...
morgen verzonden
Van vakmanschap naar leiderschap
leidinggeven zonder manager te worden
2014 || Paperback || Pieter van der Haak || Business Contact || met inkijkexemplaar
Veel professionals die manager zijn geworden, vinden het leiding geven maar een hoop gedoe. De vraag is dan ook: hoe kun je de passie voor je vak combineren met je rol als (team)leider? Pieter van der Haak, zelf begonnen als werktuigbouwkundige, kent de `drie soorten shit : de spanning tussen organisatie en mensen, het denken in oplossingen en het gevecht om inhoudelijk en procedureel werk goed in balans te houden. Hij laat in 'Van vakmanschap naar leiderschap' zien wat de toegevoegde waarde ...
morgen verzonden
Visueel presenteren
het ontwerpen van presentaties die overtuigen
2014 || Paperback || Dan Roam || Boom || met inkijkexemplaar
Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van Op de achterkant van een servet, hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat je moet doen is het principe toepassen dat je al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel.
In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. Je komt alles te weten over het b...